چاپ ۲۷ جلد کتاب با محوریت ایثار و شهادت در کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 4123447
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

چاپ ۲۷ جلد کتاب با محوریت ایثار و شهادت در کهگیلویه‌وبویراحمد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه‌وبویراحمد از چاپ و انتشار ۲۷ کتاب در حوزه ایثار و شهادت این استان خبر داد.

چاپ کتاب ایثار و شهادت

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، امیرعباس آسمند، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، یکم اسفندماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۷ جلد کتاب با موضوع ایثار و شهادت در این استان تولید، چاپ و انتشار شده است.قرار بود ۶۳ جلد کتاب در حوزه ایثار و شهادت چاپ و منتشر شود که مابقی کتاب‌ها در مرحله آخر قرار دارند، همچنین طی این مدت ۲۱ کتاب صوتی در حوزه ایثار و شهادت و ادبیات پایداری استان منتشر شده است.

وی با بیان اینکه این کتاب‌ها در قالب نمایش‌نامه، فیلم‌نامه، تاریخ شفاهی، پژوهش، کودک و نوجوان، عکس، خاطرات، زندگی‌نامه، شعر، داستان و رمان به چاپ رسیده‌اند، افزود: پژوهش‌های مقاومت، دفاع مقدس و عاشورا انجام شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت به نسل جوان امروز و آینده هدف از چاپ این کتاب‌هاست، تصریح کرد: تاریخ شفاهی دفاع مقدس استان بیشترین و بهترین کتاب‌ها از لحاظ محتوا، هزینه و حجم را به خود اختصاص داده است.

آسمند با بیان اینکه دانشنامه استانی دفاع مقدس شامل مداخل نظامی - جغرافیایی، فرهنگی و اجتماعی، اشخاص و شهداست، اظهار کرد: این دانشنامه ۲۸۹ مقاله و پرونده علمی دارد که طی سه سال که شروع شده است ۱۹۲ مقاله نوشته شده و ۲۲۳ پرونده علمی تشکیل شده است و ارزیابی کشوری و استانی برخی از آنها انجام شد.قرارداد تاریخ توصیفی دفاع مقدس استان کهگیلویه‌وبویراحمد نیز بسته و منعقد شد و احتمالا سال آینده به اتمام برسد. 

انتهای پیام
captcha