اجرای قوی بانوی ایرانی در رشته ترتیل + فیلم
کد خبر: 4123256
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳

اجرای قوی بانوی ایرانی در رشته ترتیل + فیلم

دومین روز رقابت‌های بانوان به اجرای پنج شرکت‌کننده از کشورهای اندونزی، ایران، بنگلادش، لبنان و تانزانیا اختصاص داشت که با اجرای قوی شرکت‌کننده کشورمان در رشته ترتیل همراه بود.

مسابقات قرآنبه گزارش ایکنا، روز دوم از سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در رشته‌های حفظ و ترتیل قرآن کریم در بخش بانوان صبح امروز، یکم اسفندماه با تأخیر نیم ساعته طی ساعت 9:30 با اجرای همزمان الهام غفاری و علیا مسگر، مجری شبکه الکوثر آغاز شد.

برنامه روز دوم مسابقات با قرائت قاری افتخاری غزاله سهیلی‌زاده، دارنده رتبه نخست مسابقات بین‌المللی دانشجویان ایران و عراق، نخبه قرآنی و جوان برتر استان البرز در سال 97 آغاز و در ادامه کلیپی که به معرفی هیئت داوران در بخش بانوان اختصاص داشت پخش شد که به این ترتیب معرفی شدند؛  رئیس هیئت داوران مائده ادیب‌زاده، ناظر فنی زینب آقایی، صحت حفظ زهرا صریحی‌نژاد، مریم عادل‌نیا، بلقیس حرب از لبنان، تجوید معصومه عباسی نظری و محبوبه کاتب، صوت سمیه هیبتیان، رمله مکی از بحرین، لحن سمانه کوچکی و بدریه العبدلی از کویت، وقف و ابتدا مریم خطیب و زینب السالم.


بیشتر بخوانید و ببینید:


اولین متسابق، سری راهایو ستاری پوتوی از کشور اندونزی در رشته حفظ کل بود که سه قرعه برایش از سوره‌های مائده، حج و صاد انتخاب شد و طی اجرایش دو بار کلماتی را فراموش کرد و بعد از پایان اجرا نیز بلافاصله سالن را ترک کرد.

قرعه‌ها با فاصله یک شرکت‌کننده به شرکت‌کننده بعدی اعلام و برای هر حافظ نیز سه قرعه انتخاب می‌شد و هر قرائت نیز حدود 10 آیه بود.

نفر دوم فهیمه اصغرزاده از رفسنجان، حافظ قرآن و شرکت‌کننده در رشته قرائت ترتیل بود، وی که به تدریس اشتغال دارد، نفر اول چهل و چهارمین دوره مسابقات قرائت ترتیل قرآن کریم نیز هست. وی به قرائت شیوایی از آیات 65 تا 75 سوره مبارکه انفال پرداخت.

سپس در ادامه مراسم زهرا سهرابی، فعال قرآنی و معلم قرآن از کرمانشاه به ابتهال‌خوانی پرداخت.

سی و نهمین دوره مسابقات قرآن

بنابر این گزارش، سومین شرکت‌کننده خدیجه الکبری از کشور بنگلادش بود که به تلاوت آیاتی از سوره‌های اعراف، یونس و ابراهیم پرداخت و متأسفانه اجرایش با فراموشی نیز همراه بود.

در ادامه، گروه هم‌خوانی و هم‌سرایی هوران متشکل از دختران نوجوان برنامه خود را اجرا کرد.

لیلا عفاره از کشور لبنان، چهارمین شرکت‌کننده و آخرین نفری بود که صبح امروز در رشته قرائت ترتیل شرکت کرد. وی به تلاوت آیات 116 تا 127 سوره نساء پرداخت و تلاوت زیبایی را ارائه کرد.

آخرین و پنجمین شرکت‌کننده سائمه حسن از تانزانیا بود که قرعه‌هایش، آیاتی از سوره‌های آل عمران، قصص و صافات بود که اجرای قابل قبولی را ارائه کرد.

بخش‌های جانبی مسابقات

از بخش‌های جانبی این مسابقات، غرفه‌های استعدادیابی مجری‌گری مسابقات و محافل قرآنی، مشاوره تخصصی حفظ و قرائت قرآن کریم، مشاوره وقف قرآنی، مشاوره خانواده و جمعیت، پاسخگویی به سؤالات شرعی بانوان و پاسخگویی به سؤالات دینی و قرآنی و بخش ویژه کودکان و نوجوانان بود.

سی و نهمین دوره مسابقات قرآن

یادآور می‌شود، مرحله نهایی سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران از شنبه، ۲۹ بهمن‌ماه، همزمان با مبعث پیامبر اکرم(ص) در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز شد.

مرحله نهایی این مسابقات با حضور ۵۲ شرکت‌کننده از ایران و ۳۳ کشور دیگر در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن برگزار می‌شود. مراحل مقدماتی این مسابقات طی ماه‌های گذشته با شرکت نمایندگانی از ۸۲ کشور به صورت مجازی برپا شده است.

همچنین رقابت‌های بخش بانوان این رویداد بزرگ قرآنی ایران اسلامی در حوزه مسابقات، طی روزهای یکشنبه، ۳۰ بهمن تا دوم اسفند هر روز از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ و بخش آقایان در همان روز از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در حضور اعضای هیئت داوران این دوره برپا می‌شود.

ورود عموم علاقه‌مندان به ساحت قرآن کریم در سالن اجلاس سران آزاد است. (مقرر شد عوامل اجرایی سی و نهمین دوره مسابقات از درب شرقی سالن اجلاس سران و مدعوین از درب غربی سالن اجلاس ورود داشته باشند).

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha