سفر وزیر کشور به مناطق محصور در برف چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4122597
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰

سفر وزیر کشور به مناطق محصور در برف چهارمحال‌وبختیاری

احمدی وحیدی، وزیر کشور امروز در سفر به چهارمحال و بختیاری و با هدف بازدید میدانی و بررسی وضعیت مناطق محصور در برف در شهرستان کوهرنگ حضور یافت و دستورات لازم جهت پیگیری مشکلات اهالی این منطقه صادر کرد.

احمد وحیدی در کوهرنگ

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، احمد وحیدی، وزیر کشور امروز ۲۷ بهمن‌ماه در سفر به چهارمحال و بختیاری و با هدف بازدید میدانی و بررسی وضعیت مناطق محصور در برف شهرستان کوهرنگ، دقایقی قبل در جلسه مدیریت بحران کوهرنگ با بیان اینکه فرماندار شهرستان کوهرنگ در اسرع وقت منازل آسیب‌دیده از بارش سنگین برف را شناسایی کند، اظهار کرد: بنده از طرف ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) وعده می‌دهم که به این خانوارها کمک کنند.

شناسایی و بازسازی منازل آسیب‌دیده

وزیر کشور افزود: برف‌روبی پشت‌بام منازل برای جلوگیری از تخریب منازل، پاکسازی معابر از برف، رسیدگی به منازل حادثه‌دیده و دچار آبگرفتگی، رساندن آذوقه به خانوارهای نیازمند و رسیدگی به بیماران و مادران باردار باید به سرعت انجام شود.

وی با بیان اینکه ماشین‌آلات سپاه برای تسریع در روند خدمات‌رسانی به سرعت ساماندهی شود، گفت: نزول برف نعمت بزرگی محسوب می‌شود و قطعاً دشواری‌هایی را نیز برای مردم ایجاد کرده است، مردم ولایتمدار این منطقه سختی را تحمل می‌کنند.

وحیدی یادآور شد: در بحران‌ها شاهد همبستگی بین مردم و مسئولان هستیم و استان‌های دیگر نیز به کمک مردم کوهرنگ آمدند، همه یک پیکر واحد هستیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه شهرستان کوهرنگ به ماشین‌آلات بیش‌تر برای تسریع در برف‌روبی تجهیز خواهد شد، بيان کرد: تعدادی ماشین‌آلات راهداری نیز برای این استان خریداری می‌شود تا مشکل کمبود تجهیزات تا حدودی رفع شود.

وی با تأکيد بر اینکه آب، برق و گاز روستاهای کوهرنگ وصل شده است، عنوان کرد: مردم نان و آرد ندارند، مشکل علوفه دام نیز به سرعت توسط سازمان جهادکشاورزی حل می‌شود.

وحیدی با بیان اینکه همه مسئولان در میدان هستند، توضیح داد: بسته‌های غذایی توسط جمعیت هلال احمر و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) به مناطق می‌رسد.

وزیر کشور تصریح کرد: پیگیری می‌شود تا بیمارستان شهر چلگرد تقویت شود، اعتباری برای این منظور نیز در نظر گرفته شده است.

حضور گروه‌های جهادی برای برف‌روبی منازل

وحیدی بعد از ظهر امروز نیز در جمع مردم این شهرستان با اشاره به اینکه برقرار بودن شبکه آبرسانی، برق و گاز در این شهرستان دغدغه اول منطقه است، اظهار کرد: مسئله دوم بازگشایی مسیرهای مسدود روستایی است و پیگیری می‌کنیم که ماشین‌آلات تهیه شوند و در شهرستان بمانند.

وحیدی افزود: افرادی که قادر به برف‌روبی پشت‌بام منازل نیستند با همکاری گروه‌های جهادی این کار انجام شود، همچنین سایر کمبودها و مشکلات شهرستان احصا می‌شود و مطالبات را پیگیری می‌کنیم.

وحیدی در خصوص قبوض گاز مردم شهرستان، توضیح داد: پیگیری می‌کنیم تا جرایم مشترکان بخشیده شود.

اختصاص اعتبارات خرید ماشین‌آلات برف‌روبی

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این جمع با بیان اینکه مسئولان کشوری پیگیر حل مشکلات مردم استان هستند، اظهار کرد: اعتبار خوبی برای خرید ماشین‌آلات به استان اختصاص پیدا کرد.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های کشور بسیج شده تا برف‌های دپو شده از کوهرنگ خارج شود، برف بی‌سابقه بود و ۴۰ دستگاه به استان اعزام شد که ۱۰ دستگاه به‌علت حجم بالای برف دچار مشکل و خرابی شدند.

اقلام ضروری و بهداشتی در کوهرنگ توزیع می‌شود

وحیدی همچنین ظهر امروز با شرکت در نشست اضطراری ستاد مدیریت بحران این استان در شهرکرد دستور داد تا بالگرد به تعداد مورد نیاز برای تسریع در امر امدادرسانی به مردم این استان اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: این بالگردها به منظور توزیع اقلام ضروری نظیر آرد، مواد غذایی و لوازم بهداشتی در مناطق سخت گذر و محاصره در برف به زودی وارد استان می‌شود. این بالگردها همچنین به منظور توزیع اقلام ضروری نظیر آرد، مواد غذایی و لوازم بهداشتی در مناطق سخت گذر و محاصره در برف ضرورت دارد.

وزیر کشور ادامه داد: همچنین تعدادی ماشین آلات و تجهیزات برف روب از استان‌های فارس، اصفهان و خرم آباد برای بازگشایی محورهای روستایی به تجهیزات استان اضافه می‌شود.

در این نشست استاندار چهارمحال و بختیاری گزارشی از وضعیت راه‌های روستایی و نحوه امدادرسانی و خدمات رسانی به مردم استان به ویژه در شهرستان کوهرنگ ارائه داد.

ارسال ۳۰۰ بسته غذایی به شهرستان کوهرنگ

مسعود مثنوی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال‌وبختیاری نیز در این نشست اظهارکرد: به دنبال فعالیت سامانه بارشی در استان و اعلام وضعیت قرمز و بحرانی در شهرستان کوهرنگ، وزیر کشور به همراه دبیرکل جمعیت هلال احمر به چهارمحال و بختیاری حضور یافته و به شهرستان کوهرنگ سفر دارند تا از نزدیک نحوه امداد و خدمات‌رسانی به مردم گرفتار در برف و کولاک این شهرستان را بررسی و میزان خسارات وارده را ارزیابی کنند.

وی با اشاره به اعزام‌ نیروهای امدادی به کوهرنگ، افزود: محموله‌ای شامل ۳۰۰ بسته غذایی۷۲ ساعته، ۲۰۰ تخته موکت و ۲۰۰ تخته پتو به شهرستان کوهرنگ ارسال شد تا در بین مردم توزیع شود.

مثنوی اضافه کرد: امدادرسانی به شهرستان کوهرنگ تا ایجاد شرایط عادی همچنان ادامه دارد.

راه‌های ارتباطی برخی روستاها مسدود است

وزیر کشور همچنین صبح امروز ۲۷ بهمن‌ماه در بدو ورود به چهارمحال و بختیاری برای بررسی آخرین وضعیت استان در پی بارش سنگین برف در جمع خبرنگاران در فرودگاه شهرکرد، اظهار کرد: دستگاه‌های امدادی و خدماتی تلاش‌های بسیاری در این ایام داشتند و برای بررسی آخرین وضعیت استان این سفر انجام شد.

وحیدی با بیان اینکه راه ارتباطی برخی روستاها در چهارمحال و بختیاری هنوز مسدود است، گفت: ماشین‌آلات راهداری برای استان نیاز بوده و تعداد قابل توجهی نیز به استان وارد شده است.

شهرستان کوهرنگ در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شهرکرد، مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است‌.

انتهای پیام
captcha