نشست عوامل مؤثر بر افزایش طلاق در البرز برگزار شد
کد خبر: 4121982
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲

نشست عوامل مؤثر بر افزایش طلاق در البرز برگزار شد

چهارمین جلسه هیئت‌ اندیشه‌ورز استان البرز با موضوع بررسی علل و عوامل مؤثر بر افزایش طلاق و ارائه راهکارهای مناسب جهت کاهش طلاق برگزار شد.

مرتضی ولی‌پوری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز

به گزارش ایکنا از البرز، مرتضی ولی‌پوری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز، 25 بهمن‌ماه در چهارمین جلسه هیئت‌ اندیشه‌ورز استان که با موضوع بررسی علل و عوامل مؤثر بر افزایش طلاق و ارائه راهکارهای مناسب جهت کاهش طلاق برگزار شد، یکی از علل اصلی و محوری طلاق را تغییر نگرش بخشی از افراد جامعه و ایجاد تعارض و ناهمسویی و تفاوت در نگرش زوجین نسبت به زندگی دانست و گفت: باید برای تغییر و کاهش چشمگیر آمار طلاق از توان علمی و تجربی صاحب‌نظران و ضرورت شناخت ابعاد بهره برد.

وی افزود: یکی از راه‌های تحقق اهداف در کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی جامع و کامل با درنظر گرفتن آمار و ارقام صحیح و استفاده درست و بهینه از اطلاعات است و این مهم زمانی به نتیجه می‌رسد که همراهی و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و جامعه نیز در کنار آن باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز بیان کرد: طلاق یک پدیده جهانی بوده و دیگر جوامع هم از این معضل مصون نیستند، اما مبارزه با آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه طلاق صرفا با برگزاری جلسات محقق نخواهد شد، چراکه معضل طلاق یک پدیده چندوجهی به‌شمار می‌رود و از جمله دلایل این معضل اجتماعی، کمبود مهارت‌های زندگی زناشویی، هم سطح نبودن زوجین و مواردی از این دست است.

ولی‌پوری تصریح کرد: افزایش آموزش‌های قبل از ازدواج و بالا بردن سطح سواد عمومی جامعه در مورد خانواده و ازدواج، کنترل و پیشگیری، مداخلات خانوادگی و افزایش فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی اجتماعی می‌تواند آمار طلاق را کاهش دهد و همه دستگاه‌های متولی نیز باید با اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی و همچنین جدی گرفتن آسیب‌های ناشی از طلاق در راستای پیشگیری از این آسیب اجتماعی در جامعه و خانواده‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز تأکید کرد: اگر ارزش‌های اجتماعی را ترویج و تبدیل به الگوی رفتاری کنیم، می‌توان میزان طلاق را کاهش داد، چراکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تنها با داشتن برنامه‌ای منسجم و هدفمند میسر خواهد شد.

این مسئول یکی از علل بروز و افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه را سست‌ شدن عقاید دینی و مسائل اخلاقی دانست و افزود: همه مسئولان به‌ویژه افرادی که در حوزه آموزش و تربیت فعالیت دارند، باید در زمینه پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی اقدام کنند و در این راستا بهترین کار، تمرکز بر جنبه تربیت جوانان در جامعه است.

وی آموزش سبک زندگی، کسب مهارت‌های زندگی، مهارت‌های ارتباطی، انتخاب همسر، ترغیب به ازدواج، کاهش طلاق و تاب‌آوری را از محورهای مهمی دانست که باید در دستورکار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha