اخلاق‌مداری اولویت اصحاب رسانه باشد
کد خبر: 4121593
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹

اخلاق‌مداری اولویت اصحاب رسانه باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه دقت، لازمه فعالیت در عرصه‌های فرهنگی و هنری است، گفت: اخلاق‌مداری اولویت اصحاب رسانه باشد.

جشنواره رسانه ابوذر

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، در مراسم اختتامیه هشتمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر امروز، ۲۳ بهمن در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه این دوره از جشنواره در ۱۰ محور و ۱۱ قالب برگزار شده است، گفت: شعار سال، جهاد تبیین، آسیب‌های اجتماعی، مکتب شهید سلیمانی، امید و نشاط‌آفرینی از محورهای این دوره از جشنواره بود که نیازمند است بیشتر به آن‌ها پرداخته شود و نباید محدود به جشنواره باشند.

وی با اشاره به اینکه در استان کردستان آسیب‌های اجتماعی کمی نداریم، افزود: مقابله با آسیب‌های اجتماعی یکی از محورهای این دوره از جشنواره بوده که با توجه به اینکه در استان آسیب‌های اجتماعی از جمله حاشیه‌نشینی، طلاق، زنان سرپرست خانوار وجود دارد لذا باید بیشتر به آن پرداخته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بیان کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی یکی دیگر از محورهای این دوره از جشنواره رسانه‌ای ابوذر بوده که این امر هم قابل توجه بوده است و باید در کنار رسانه‌ها، مسئولان نیز بیشتر به این امر بپردازند.

وی با اعلام اینکه در سطح جامعه در مورد دستاوردهای انقلاب اسلامی اطلاعات کافی نیست، ادامه داد: در این راستا با کمک استانداری، بسیج و سایر دستگاه‌های ذیربط باید اقشار تأثیرگذار جامعه را به بازدید از این دستاوردهای انقلاب ببریم تا دستاوردهای انقلاب بیشتر دیده شوند.

پورذهبی با اشاره به اینکه چهار ویژگی باید پیوست رسانه‌های داخلی قرار گیرد، افزود: معنویت و اخلاق‌مداری باید به عنوان پیوست‌ فعالیت رسانه‌های گروهی داخل کشور باشد.

وی اظهار کرد: امروز در رسانه‌های معاند اخلاقیات به طور کل وجود ندارد و حقایق وارونه نشان داده می‌شود لذا رسانه‌های داخلی باید معنویت را سرلوحه کار خود قرار دهند و برنامه‌ها با داشتن جلوه معنوی تأثیرگذاری بیشتر پیدا خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه عمق و دقت را لازمه فعالیت در عرصه‌های فرهنگی و هنری دانست و گفت: گاهی به دلیل بی‌دقتی آمار و ارقام اشتباه انعکاس داده می‌شود که این در شأن رسانه‌ها نیست.

وی زیبا و جذاب بودن را یکی دیگر از اولویت‌های رسانه‌ای ذکر کرد و گفت: فعالان رسانه‌ای باید در راستای رسالت خود و برای اثرگذاری بیشتر اخبار را جذاب و زیبا بیان کنند.

پورذهبی تأثیرگذار و تفکرساز در عرصه رسانه را اولویت این حوزه دانست و گفت: دیدن مطالب، اخبار و یا فیلم و مستند باید مخاطب را وادار به فکر کند و اثرگذاری لازم را داشته باشد.

انتهای پیام
captcha