همایش «جهاد تبیین و تأثیر آن بر توسعه» در سلماس برگزار شد
کد خبر: 4121495
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱

همایش «جهاد تبیین و تأثیر آن بر توسعه» در سلماس برگزار شد

همایش «جهاد تبیین و تأثیر آن بر توسعه» با حضور اساتید و دانشجویان در سلماس برگزار شد.

جهاد تبیینبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ولی نوروزی، استاد حوزه و دانشگاه، امروز، 23 بهمن در همایش «جهاد تبیین و تأثیر آن بر توسعه و آبادانی کشور» که با حضور دانشجویان در سلماس برگزار شد، گفت: جهاد انواع مختلفی دارد که بالاترین و مهم‌ترین آن بدون‌ تردید جهاد تبیین است، بنابراین هرکس به‌اندازه‌ توانایی که دارد باید در این زمینه گام بردارد و مجاهدت کند.

وی با اشاره به اینکه جهاد تبیین به‌طور خاص در فرمایشات مقام معظم رهبری مورد اشاره قرار گرفته است، ادامه داد: این موضوع به قدری حائز اهمیت است که دغدغه رهبر معظم انقلاب شده است، به‌طوری‌که، از سیره عملیاتی أئمه‌ اطهار(ع) سرچشمه می‌گیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه جهاد تبیین نسبت به جهاد نظامی از اهمیت به‌ مراتب بالاتری برخوردار است، ادامه داد: اگر کسی با وجود توانمندی‌های لازم از این جهاد چشم‌پوشی کند، باید نسبت به جبران آن تلاش کند.

وی با بیان اینکه دستاوردهای مادی و غیرمادی انقلاب اسلامی ایران فراتر از آن است که در اعداد و ارقام بگنجد، به‌طوری‌که اثر وضعی آنها فراتر از چارچوب‌ها و خط‌‌کش‌های دستگاه محاسباتی غرب است، گفت: بنابراین لازم است، جهاد تبیین به‌صورت جدی و با عزم راسخ دنبال شود.

نورزی با بیان اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همه تلاش خود را می‌کنند، دستاوردهای نظام و انقلاب را زیرسوال ببرند، گفت: بنابراین لازم است، جدی‌تر از سابق نسبت به تبیین موفقیت‌های نظام و آثار سوء دشمنی‌های استکبار اهتمام بورزیم.

این استاد حوزه و دانشگاه به نقش تأثیرگذار جامعه نخبگانی، دانشجویی، اصحاب رسانه و ... در این زمینه اشاره کرد و گفت: این قشر از جامعه در شکل دادن به افکار عمومی تأثیر زیادی دارند، بنابراین ضمن اینکه به آگاهی خود می‌افزایند، باید برای روشنگری در جامعه نیز اهتمام کنند.

انتهای پیام
captcha