انقلاب اسلامی فرهنگ عاشورا را منعکس می‌کند
کد خبر: 4121317
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

انقلاب اسلامی فرهنگ عاشورا را منعکس می‌کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران از عاشورا قدرت گرفته و فرهنگ عاشورا را منعکس می‌کند. در حقیقت عاشورا این انقلاب را بیمه کرد.

حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز، ۲۲ بهمن‌ماه در آیین پایانی راهپیمایی مردم در کرمان ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: دهه فجر فرصت مناسبی است تا تاریخ انقلاب را یک بار دیگر مرور کنیم چرا که تاریخ به منزله آینه‌ای است که گذشته را منعکس کرده و درس‌های مفیدی به ما می‌آموزد لذا باید یک بار دیگر تاریخ انقلاب را مرور کنیم.

وی با بیان اینکه تاریخ انقلاب فصل‌های مختلفی دارد، اظهار کرد: اندیشه و تفکر انقلابی فصلی از تاریخ انقلاب است؛ این تفکر تحول ایجاد کرده و مردم را به صحنه می‌آورد. فصل دوم مردمی هستند که این تفکر را پذیرفتند و فصل سوم رهبری است که عصاره ارزش‌های هر انقلاب و منتقل کننده، تفسیر کننده و تبیین کننده هر انقلاب است.

حجت‌الاسلام تقوی به نقش مردم در انقلاب پرداخت و با بیان اینکه بهترین راه شناخت مردم و تفکر آنها توجه به صحبت‌ها و شعارهای مردم است، افزود: اولین مطلبی که در این انقلاب توجه همه را جمع کرد مایه‌های دینی انقلاب است. شعارهای انقلاب برگرفته از قرآن و روایات بود مانند شعار «نصر من الله و فتح القریب».

وی شعارهای انقلابی را شناسنامه انقلاب دانست و با اشاره به شعارهایی همچون «نهضت ما حسینی است» و «حسین حسین شعار ماست» و...، تصریح کرد: این انقلاب از عاشورا قدرت گرفته و فرهنگ عاشورا را منعکس می‌کند. این فرهنگ عاشورا بود که به مردم شور و حرارت بخشید به گونه‌ای که عاشورا مردم را به میدان آورد و آنها به عشق حسین‌بن‌علی(ع) به امام خمینی(ره) لبیک گفتند و تاکنون در میدان هستند در حقیقت عاشورا این انقلاب را بیمه کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلام در ادامه به نقش و جایگاه رهبری در انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: رهبری از موضع امامت و نیابت امام عصر(عج) مردم را هدایت می‌کند. امامت در تفکر شیعی یک اصل اعتقادی است و مردم حجت می‌خواهند. در اوایل انقلاب برای تضعیف رهبری، جبهه ملی و نهضت آزادی مردم را به سمت مصدق سوق می‌دادند و منافقین مردم را به سمت طالقانی می‌کشاندند اما مردم به میدان آمدند و همه این مسائل را خنثی کردند و مردم با شعارهایی «حزب فقط حزب‌الله، رهبر فقط روح‌الله» اعلام کردند که پای رهبری ایستاده‌اند و این ایستادگی تا امروز و تا پای جان هم ادامه دارد.

حجت‌الاسلام تقوی با اشاره به هجمه‌هایی که در اتفاقات اخیر کشور رهبری و اصل نظام را نشانه گرفته بود، تصریح کرد: دشمن می‌داند که محور انقلاب ولی‌فقیه است و هدایت‌های رهبری سوریه، لبنان، عراق را از گیر اشرار بین‌المللی و داعش نجات داد. یکی از فرزندان استان کرمان با هدایت و فرمان رهبری فرماندهی میدان را برعهده گرفت؛ جبهه مقاومت را شکل داد و کمر داعش و مدافعانش را شکست.

وی یکی از مایه‌های انقلاب اسلامی را ظلم ستیزی دانست و افزود: تعالیم اسلامی مبارزه با ظلم را ترویج می‌کند و امروز آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی نماد ظلم هستند و امام راحل در مورد آمریکا بیان می‌کنند «آمریکا شیطان بزرگ است» که مردم نیز با شعارهای خود تنفر از آمریکا و ظلم ستیزی خود را اعلام کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «حزب‌الله» اصطلاحی است که در زمان انقلاب تولید شد زیرا احزابی مانند جبهه ملی، حزب مردم و... می‌خواستند انقلاب را مصادره کنند که مردم مقابله کردند، افزود: نکته دیگری که مردم بر آن تأکید داشتند مسئله استقلال بود که در شعارهایی همچون «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی»، «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» نمایان است.

حجت‌الاسلام تقوی با اشاره به شعارهای مردم در محکوم کردن توطئه‌های اوایل انقلاب و همچنین حمایت مردم از ارتش، در خصوص فرهنگ شهادت و شهادت طلبی در انقلاب اسلامی گفت: در فرهنگ اسلامی شهادت جایگاه والایی دارد و مردم در این مورد شعارهایی همچون «نه سازش نه ذلت، نبرد تا شهادت» «برادر شهیدم راهت ادامه دارد» و... سر می‌دادند.

وی تصریح کرد: ما در انقلاب بر ارزش‌های خود تکیه کرده و همچنان پای ارزش‌های خود ایستاده‌ایم اما دشمن از توطئه دست برنداشته و هر روز توطئه‌ای طراحی می‌کند. در اغتشاشات اخیر و در جنگ روایت‌ها دشمن ذهن‌ها را از طریق فضای مجازی اشغال کرده بود. لذا امروز در این جنگ شناختی باید با جهاد تبیین در صحنه حاضر شویم.

 

انتهای پیام
captcha