حشد الشعبی در خط مقدم کمک به زلزله زدگان سوری است
کد خبر: 4121223
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۱
فرمانده عملیات «الأنبار»:

حشد الشعبی در خط مقدم کمک به زلزله زدگان سوری است

فرمانده عملیات «الأنبار» سازمان الحشد الشعبی عراق تأکید کرد که این سازمان در خط مقدم کمک‌کنندگان به مناطق زلزله زده سوریه قرار دارد.

به گزارش ایکنا، فارس نوشت: «قاسم مصلح» فرمانده عملیات الأنبار سازمان الحشد الشعبی با اشاره به اینکه این سازمان در صدر کمک‌کنندگان به زلزله‌زدگان سوریه قرار دارد، گفت که هماهنگی کامل با دولت سوریه در خصوص عملیات اعزام کاروان‌های امدادی به ملت سوریه وجود دارد.

وی گفت که دستگاه‌ها و جرثقیل‌های سنگین الحشد الشعبی برای کمک به آواربرداری مناطق زلزله‌زده سوریه ارسال شد.

بنابر گزارش شبکه المیادین، مصلح همچنین تصریح کرد که الحشد الشعبی تأمین امنیت کاروان‌های اعزامی از عراق به سوریه را بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا به بهانه اجرای عملیات‌های نظامی نیروهایش باعث تأخیر در ورود یکی از کاروان‌های امدادرسانی الحشد الشعبی به سوریه شد، گفت: «فشارهای آمریکا برای تأخیر در رساندن کمک‌ها به ملت سوریه هرگز بر تلاش‌های ما تأثیر نخواهد داشت».

چند روز از وقوع زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ درجه در مقیاس ریشتر به مرکزیت ترکیه، می‌گذرد. زلزله‌ای که بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد و علاوه بر ترکیه، بخش‌های زیادی از شمال سوریه را ویران کرد. این فاجعه تاکنون در سوریه طبق آمار روز گذشته ۳۳۱۷ نفر قربانی در پی داشته است.

انتهای پیام
captcha