شرکت بیش از ۱۱ هزار دانش‌آموز کرمانی در مراسم اعتکاف
کد خبر: 4120022
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳

شرکت بیش از ۱۱ هزار دانش‌آموز کرمانی در مراسم اعتکاف

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از استقبال بی‌نظیر دانش‌آموزان کرمانی از مراسم معنوی اعتکاف خبر داد و گفت: در مجموع ۱۱ هزار و ۵۹۷ دانش‌آموز در اعتکاف دانش‌آموزی استان حضور دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در جمع دانش‌آموزان معتکف

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش، رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در جمع دانش‌آموزان معتکف مسجد امیرالمؤمنین(ع) کرمان اظهار کرد: به‌صورت خودجوش ۳۲ اداره آموزش و پرورش استان در شهرستان‌ها و مناطق استان با هماهنگی سازمان تبلیغات، کانون مساجد، شورای تبلیغات اسلامی و نهاد‌های فعال در برگزاری اعتکاف، یک مسجد به دانش‌آموزان دختر و یک مسجد به دانش‌آموزان پسر برای برگزاری مراسم اعتکاف اختصاص دادند البته در برخی مناطق مثل شهر کرمان بیش از یک مسجد اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در هر مسجد، حضور ۱۰۰ دانش‌آموز را پیش‌بینی کرده‌ایم که در مجموع ۱۱ هزار و ۵۹۷ دانش‌آموز در اعتکاف دانش‌آموزی استان حضور دارند، گفت: اعتکاف دانش‌آموزی در سطح استان کرمان در ۲۴ مسجد برگزار می‌شود. همچنین براساس بررسی‌های صورت گرفته دانش‌آموزان به همراه والدین خود در مراسم معنوی اعتکاف در ۱۵۰ مسجد شرکت کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به استقبال بی‌نظیر دانش‌آموزان کرمانی از مراسم معنوی اعتکاف در سال جاری، تأکید کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که در سال آینده مراسم معنوی اعتکاف با حضور بیش از ۳۰ هزار دانش‌آموز در سطح استان برگزار شود.

رضایی با اشاره به برنامه‌های جانبی اعتکاف دانش‌آموزی گفت: برگزاری حلقه‌های معرفتی، مسابقات فرهنگی، بازی‌های تشکیلاتی، برگزاری محفل قرآنی دانش‌آموزی، مشاوره تحصیلی و روانشناسی از جمله برنامه‌های اعتکاف دانش‌آموزی است.

انتهای پیام
captcha