چتر حمایتی دستگاه قضایی استان اردبیل بر سر کارگران
کد خبر: 4116769
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲

چتر حمایتی دستگاه قضایی استان اردبیل بر سر کارگران

معاون مقام عالی قضایی استان اردبیل برای توسعه حمایت‌های حقوقی از کارگران به ویژه زنان، از برگزاری کارگاه‌های آموزشی رایگان و مددکاری، مشاوره‌های روانشناسی، ارشاد و معاضدت قضایی خبر داد و گفت: حمایت دستگاه قضائی از کارگران در استان ادامه‌دار خواهد بود.

جلال آفاقی معاون دادگستری اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، جلال آفاقی، معاون مقام عالی قضایی استان اردبیل، سوم دی‌ماه، در بازدید از کارخانجات سبلان پارچه اردبیل به عنوان بزرگترین کارخانه نساجی خاورمیانه، طی سخنانی با اشاره به ارزش کار در آموزه‌های دینی، تلاش برای کسب روزی حلال را بزرگترین عبادت و وسیله تقرب به خدا دانست.

وی در ادامه اهمیت کارآفرینی و ایجاد زمینه برای اشتغال زایی را نیز یادآور شد و اظهار کرد: اعتبار عمل کارآفرینان همچون ارزش عمل کارگران، ستودنی و دارای حسنات بی‌شماری است.

این مقام قضایی با تشریح ارتباط بخش قابل توجهی از آسیب‌های اجتماعی و جرائم استان با بیکاری یا فقدان درآمد کافی به ویژه نقش و تاثیر آن بر طلاق و فروپاشی خانواده‌ها، توسعه و رونق تولید و اشتغال را از ضروریات امروز استان خوانده، ضمن اشاره به اقدامات دستگاه قضایی در حمایت از سرمایه گذاری، افزود: ایجاد زمینه برای رونق تولید و اشتغال از اهم اموری است که مدیریت علمی و کارآمد در بخش‌های مربوطه را می‌طلبد.

معاون مقام عالی قضایی استان در ادامه از آمادگی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل برای توسعه حمایت‌های حقوقی از کارگران به ویژه زنان سرپرست خانوار، برگزاری کارگاه‌های آموزشی رایگان در موضوعات مختلفی، چون مهارت‌های ارتباطی، مهارت‌های فرزند پروری، آموزش‌های قبل از ازدواج و همچنین مددکاری و مشاوره‌های روانشناسی و ارشاد و معاضدت قضایی رایگان خبر داد.

در این بازدید محمدباقر حاجی‌محمدی مدیر اجرایی کارخانجات سبلان پارچه اردبیل با قدردانی از حمایت‌های دستگاه قضایی در احیای مجموعه، طی گزارشی به وضعیت نامطلوب گذشته و تعطیلی‌ها، بدهی‌ها و نارضایتی‌های گسترده اشاره کرد و افزود: پس از کش و قوس‌های فراوان و دست بدست شدن کارخانه از مالک به اشخاص و بانک و مستاجران طی سالیان متمادی که همراه با رویداد‌های مختلفی، چون رکود و اعتراضات و خسارات فراوان بوده، از تیرماه سال جاری و با ورود صندوق حمایت از صنایع دولت شاهد روند روبه رشد و توسعه مجموعه هستیم.

وی با ارائه جزئیاتی از تحولات چندماه اخیر به ویژه برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی، ورزشی و رفاهی مدیریت برای پرسنل، پرداخت کلیه معوقات و مطالبات گذشته کارگران و تسویه تمام بدهی‌ها درحق سازمان‌ها و بروز شدن پرداخت حقوق را از جمله دستاورد‌های ارزشمند چندماهه دانست.

به گفته حاجی‌محمدی تنها حلقه مفقوده در وضعیت کنونی نبود مزرعه پنبه در جوار این کارخانجات است.

وی همچنین مشکل باقی مانده از دوران مدیریت سابق مجموعه و وضعیت نامطلوب گذشته را پرداخت نشدن هشت ماهه بیمه کارگران دانست و اظهار کرد: از این بابت و به لحاظ نارسایی‌های مدیریتی گذشته در کارخانجات سبلان پارچه بالغ بر سی و سه میلیارد تومان بدهی برای بیمه وجود دارد.

وی ادامه داد: این مشکل باقی مانده نیز درحال پیگیری است و جای امیدواری برای حل و فصل آن وجود دارد.

گفتنی است؛ کارخانجات سبلان پارچه اردبیل در هشت مجموعه، بزرگترین کارخانه نساجی خاورمیانه محسوب می‌شود و درحال حاضر بیش از هزار کارگر دراین مجموعه بطور مستقیم مشغول هستند.

انتهای پیام
captcha