کاهش قابل توجه ورودی پرونده‌های اختلافات خانوادگی اردبیل
کد خبر: 4132553
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰

کاهش قابل توجه ورودی پرونده‌های اختلافات خانوادگی اردبیل

معاون رئیس کل دادگستری استان اردبیل از کاهش قابل توجه ورودی پرونده‌های اختلافات خانوادگی در سال 1401 در مقایسه با سال 1400 خبر داد.

جلال آفاقی معاون دادگستری اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، جلال آفاقی، معاون رئیس کل دادگستری استان اردبیل، ۲۰ فروردین‌ماه، در جلسه تشریح و بررسی پرونده‌های اختلافات خانوادگی و دعاوی خانوادگی در اردبیل با اشاره به کاهش ورودی طلاق به درخواست زوجه، صدور گواهی عدم امکان سازش به درخواست زوج و الزام به تمکین حوزه های قضایی استان در سال 1401 در مقایسه با مدت مشابه سال 1400، اظهار کرد: درحالی شاهد کاهش دعاوی خانوادگی در اردبیل هستیم که در طول پنج سال گذشته ورود پرونده های مربوطه به محاکم همواره روند افزایشی داشته است.

وی به ابتکار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان از سال گذشته مبنی بر ارجاع کلیه درخواست‌های طلاق قضایی و الزام به تمکین به مشاورین خانواده و استفاده از مشاورین مذهبی در کنار روانشناسان اشاره کرد و افزود: با ابتکار موفق صورت گرفته و ارجاع دادخواست‌ها قبل از ثبت به مشاورین، در مجموع کل استان 19.5 کاهش طلاق به درخواست زوجه بوده است.

این مقام قضایی با اشاره به آمار کاهشی و درصدهای تغییر سایر موضوعات مانند الزام به تمکین و صدور گواهی عدم امکان سازش به درخواست زوج در سطح استان، درصد تغییر برخی از شهرهای تابعه را تا حدود 60 درصد اعلام کرده، این دستاورد را موفقیتی بزرگ برای استان دانست.

آفاقی با قدردانی از تلاش‌های مشاورین خانواده در زمینه برقراری صلح و سازش در بین متقاضیان طلاق و حل و فصل اختلافات خانوادگی، بر تداوم این روند تاکید کرده، ازتقویت برنامه های تحکیم بنیان خانواده و کاهش طلاق امسال خبر داد.

انتهای پیام
captcha