همت کارگران زمینه‌ساز پیروزی در عرصه بین‌المللی است
کد خبر: 4137929
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲

همت کارگران زمینه‌ساز پیروزی در عرصه بین‌المللی است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: همت کارگران در سنگر تولید و کسب و کار زمینه‌ساز پیروزی در عرصه بین‌المللی و مذاکرات را به همراه داشته است.

حسن عاملی امام جمعه اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی، امام جمعه اردبیل، ۱۱ اردیبهشت‌ماه، در دیدار با جمعی از کارگران که به مناسبت هفته کار و کارگر در اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: کارگران ما امروز به تأسی از مکتب اسلام که در آن کار و تلاش ارزش و ابهت خاصی دارد، با حضور توانمند سعی می‌کنند تا کشورمان را آبرومندانه و عزتمندانه در مسیر خوداتکایی واقعی حرکت دهند.

وی تصریح کرد: ما امروز در سایه تلاش کارگران و کارفرمایان دلسوز توانسته‌ایم در عرصه‌های مختلف کشورمان را رو به جلو حرکت داده و به استقلال و حاکمیت ملی و همچنین صیانت از یکپارچگی کشور کمک کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: نگاه اسلام به کارگر، نگاه همراه با ارزش و عزت است و پیامبر گرامی اسلام با بوسیدن دست کارگر در حقیقت این شأن و جایگاه را برای جامعه کارگری قائل شده که در سنگر تولید بتواند ارزش‌مدارانه حضور پیدا کند.

آیت‌الله عاملی احساس غرور ایرانیان را در این سنگر نشأت گرفته از تفکر ارزشی و معنوی توصیف کرد و افزود: اگر کارگر ما امروز جایگاه و شأن تلاش مؤثر و راهبردی را در پیروزی جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی بداند قطعاً با همت و غیرت تمام در این عرصه لحظه‌ای از مجاهدت صبورانه کوتاه نمی‌آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: کسب روزی حلال با کار و مجاهدت در سنگر عزتمندی دارای ارج و قرب خاصی است و ما شایسته است در این سنگر بیش از گذشته شایستگی‌های جامعه کارگری و کارفرمایی را نشان دهیم.

آیت‌الله عاملی اضافه کرد: برخی از کارفرمایان این استان ارزش کار خود و بسترسازی برای جوانان آینده در سنگر تولید و اشتغال را به خوبی می‌دانند و شایسته است همه آحاد جامعه به چنین عزتمندی و کار فاخر در ایجاد فرصت اشتغال نسل‌های آینده افتخار کنند.

وی تنها راه شکست تحریم دشمنان را مجاهدت صبورانه کارگران عنوان کرد و ادامه داد: در نقطه مقابل مسئولان نیز باید در حل مشکلات و دغدغه‌های معیشتی جامعه کارگران آستین بالا زده و به معنای واقعی در این مسیر گام‌های مؤثر و شایسته‌ای را بردارند.

امام جمعه اردبیل توجه به بهره‌وری بالا در سنگر تولید و عزتمندی در دستیابی به الگوهای پیشرفت و توسعه کشور را یادآور شد و بیان کرد: اگر جامعه کارگری با مؤلفه‌های منطقی و فناوری‌های جدید در مسیر پیشرفت کشور گام‌های جدی بردارد، قطعاً بخش عظیمی از مشکلات و دغدغه‌ها نیز رفع خواهد شد.

انتهای پیام
captcha