پایان دهمین دوره جشنواره قرآنی الحافظون + عکس
کد خبر: 4115666
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰

پایان دهمین دوره جشنواره قرآنی الحافظون + عکس

دهمین دوره جشنواره قرآنی الحافظون که هر ساله از سوی سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ برگزار می‌شود روز گذشته 27 دی‌ماه در بخش‌ها و رشته‌های مختلف به کار خود پایان داد.

پایان دهمین دوره جشنواره قرآنی الحافظون + عکس

به گزارش ایکنا، مرحله نهایی دهمین دوره جشنواره قرآنی الحافظون که از سوی سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ برگزار می‌شود و نیز مرحله نیمه نهایی بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن بسیج از ۲۴ دی‌ماه آغاز و روز گذشته به کار خود پایان داد.
این دوره از مسابقات از تاریخ ۲۴ تا ۲۷ دی‌ماه در دو گروه آقایان و بانوان و در سه مقطع سنی ۷ تا ۱۰ سال، ۱۱ تا ۱۵ سال و بالای ۱۶ سال در جریان بود.

در مقطع سنی هفت تا ۱۰ سال مسابقات در رشته‌های حفظ یک جزء، حفظ سه جزء و حفظ پنج جزء قرآن برگزار شد. در مقطع سنی ۱۱ تا ۱۵ سال و بالای ۱۶ سال نیز رشته‌های حفظ یک جزء، حفظ سه جزء، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۵ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن در نظر گرفته شده بود. در این مقطع سنی شاهد برگزاری رقابت در رشته‌های قرائت تحقیق تقلیدی، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل(بانوان و آقایان) نیز بودیم.

علاوه بر رشته‌های فوق یک سری رشته‌ها همچون نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، بخش خانوادگی(شامل پدر، مادر، فرزند زیر ۱۰ سال و بالای ۱۰ سال) و گروهی(گروه سه نفره) نیز در نظر گرفته شده بود که مسابقات این بخش نیز در سازمان قرآن و عترت برگزار شد.

نفرات برتر این مسابقات در روزهای آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد. همچنین اختتامیه این مسابقات نیز در آینده که زمان آن از سوی سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه تهران بزرگ اعلام می‌شود، ‌برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha