امدادرسانی به بیش از ۳۷۰۰ حادثه دیده از سرمای خراسان‌رضوی
کد خبر: 4114922
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۹

امدادرسانی به بیش از ۳۷۰۰ حادثه دیده از سرمای خراسان‌رضوی

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان‌رضوی اقدامات این امداد در شرایط بحران سرمای استان را تشریح کرد و گفت: در سرمای اخیر ۱۰۹ خودرو گرفتار و ۱۴ هزار و ۳۳۲ نفر دچار حادثه شدند که در این راستا امدادرسانی به ۳۷۸۷ نفر صورت گرفته است و ۴۲ مصدوم به مراکز درمانی استان منتقل شدند.

جمعیت هلال احمرابوالفضل رفیعی، سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان‌رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از استان درباره اقدامات امداد و نجات برای حادثه‌دیدگان اظهار کرد: با توجه به ورود سامانه بارشی به استان و شروع بارش‌ها به‌صورت برف در محورهای شمال، شرق، شمال شرق و غرب استان، اعلام آمادگی به تمام شعب استان ابلاغ شد.

وی بیان کرد: بنا بر گزارش‌های ارسالی، خدمات امداد و نجات شعب درگیر حوادث برف و کولاک در 21 شعبه اعم از بجستان، بردسکن، تایباد، تربت‌ جام، تربت‌ حیدریه، جوین، خواف، خوشاب، داورزن، سبزوار، سرخس، فریمان، فیروزه، قوچان، کاشمر، کلات، گناباد، مشهد، مه‌ولات و نیشابور برای حادثه‌دیدگان انجام شده و در حال انجام است.

رفیعی ادامه داد: از 19 دی‌ماه تا پایان روز گذشته 25 دی‌ماه، تعداد 67 مورد حادثه به تفکیک تعداد 48 مورد گیر افتادن در برف و کولاک، 14 مورد حادثه جاده‌ای، سه مورد خدمات حضوری، یک مورد حادثه شهری و یک مورد حادثه کوهستان امداد‌رسانی شدند.

وی اظهار کرد: همچنین در سرمای اخیر 109 خودرو گرفتار و 14 هزار و 332 نفر دچار حادثه شدند که در این راستا امدادرسانی به 3787 نفر صورت گرفته است و 42 مصدوم به مراکز درمانی استان منتقل شدند. اسکان 626 نفر و انتقال 15 نفر به مکان امن نیز از دیگر اقداماتی بوده که طی این مدت توسط امداد و نجات استان صورت گرفته است.

رفیعی اضافه کرد: این خدمات توسط 153 تیم عملیاتی به ظرفیت 502 نفر انجام شد که در این راستا 141 خودروی عملیاتی شامل 43 دستگاه آمبولانس، 18 ست نجات، 65 دستگاه کمک‌دار سبک و 15 دستگاه کمک‌دار سنگین مورد استفاده قرار گرفت.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی تصریح کرد: توزیع 129 بسته غذایی، 2321 تخته پتو، 19 تخته موکت، ست ظروف، نایلون چادر، 945 والور، فانوس، 159 قوطی کنسروجات، نان، بیسکویت، خرما، آب معدنی، قند، شکر و چای بین افراد حادثه دیده و در راه مانده نیز انجام شد.

انتهای پیام
captcha