شرکت 500 هزار نفر در مسابقات قرآن دانش‌آموزی خراسان‌رضوی
کد خبر: 4114880
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱

شرکت 500 هزار نفر در مسابقات قرآن دانش‌آموزی خراسان‌رضوی

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی از شرکت بیش از 500 هزار نفر در مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی استان خبر داد.

سیدمحمداسماعیل اصغرزاده، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش خراسان‌رضویسیدمحمداسماعیل اصغرزاده، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان، اظهار کرد: با توجه به برگزاری چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان خراسان رضوی در دو بخش پژوهشی و آوایی که همزمان با هفته قرآن، عترت و نماز از ۱۵ تا ۲۲ آذرماه در مدارس سراسر استان آغاز شده است، تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان استان در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: این تعداد از دانش‌آموزان در بخش‌هایی چون پژوهشی که رشته‌های فهم قرآن، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه، گفتمان مهدویت، احکام و انشای نماز و در بخش آوایی که رشته‌های قرائت و حفظ قرآن، اذان، مداحی و دعاخوانی را شامل می‌شود شرکت کرده‌اند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: روند برگزاری این مسابقه بدین صورت است که دانش‌آموزان برتر پس از اجرای آزمون و مسابقه در سطح مدرسه که در بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود به مرحله شهرستان اعزام و پس از آن نیز نفرات برتر شهرستان و ناحیه به مرحله استانی معرفی خواهند شد.

اصغرزاده تصریح کرد: مرحله اول مسابقات دانش‌آموزان در سطح استان در اسفندماه سال جاری به‌صورت غیرحضوری و مرحله نهایی مسابقات نیز در اردیبهشت‌ماه سال آینده به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد و دانش‌آموزان پس از مرحله نهایی برای شرکت در مرحله کشوری آماده خواهند شد.

وی اظهار کرد: امسال برای اولین‌بار است که رشته‌های گفتمان مهدویت و دعاخوانی ویژه دختران و همچنین حفظ کل قرآن دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به فهرست مسابقات کشوری اضافه شده است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی اضافه کرد: همچنین امسال اولین سالی است که علاوه بر رشته‌های حفظ عمومی و ترتیل، تمامی مقاطع تحصیلی مدارس استان تحصیلی می‌توانند دانش‌‎آموزان را به‌صورت گروهی یا همگانی در رشته‌های همخوانی قرآن و مدیحه‌سرایی ثبت‌نام و در مسابقات متمرکز استانی شرکت کنند.

اصغرزاده با بیان اینکه معلمان و همکاران فرهنگی می‌توانند در بخش مسابقات فرهنگیان نسبت به ثبت‌نام در این مسابقات اقدام کنند، ادامه داد: امیدواریم که مرحله استانی مسابقات فرهنگیان نیز در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ برگزار شود و نفرات برتر به مرحله بعدی مسابقات که در تابستان ۱۴۰۲ برگزار می‌شود اعزام می‌شوند.

وی گفت: مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان و دانش‌آموزان همه ساله طی یک فرآیند از ابتدای سال تحصیلی آغاز و در تابستان همان سال با انجام مرحله کشوری به پایان می‌رسد.

انتهای پیام
captcha