آخرین رنگ‌بندی‌های کرونایی در سمنان
کد خبر: 4114527
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶

آخرین رنگ‌بندی‌های کرونایی در سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه مهدیشهر و شاهرود هفته گذشته در وضعیت زرد کرونایی قرار داشتند، گفت: این هفته متأسفانه دو شهرستان سمنان و دامغان نیز با تغییر رنگ از آبی در وضعیت زرد قرار گرفتند.

آخرین رنگ‌بندی‌های کرونایی در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، کامران قدس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، امروز، 24 دی‌ماه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه براساس آخرین به‌روزرسانی نقشه کرونایی کشور، شهرستان سرخه همچنان تنها شهرستان نارنجی در نقشه کرونایی این استان است، گفت: شمار شهرستان‌های زرد در استان طی این هفته از دو شهرستان به چهار شهرستان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: مهدیشهر و شاهرود هفته گذشته نیز در وضعیت زرد قرار داشتند که در این هفته متأسفانه دو شهرستان سمنان و دامغان نیز با تغییر رنگ از آبی در وضعیت زرد قرار گرفتند.

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس سمنان ضمن هشدار در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: خوشبختانه همچنان سه شهرستان گرمسار، آرادان و میامی همچنان در وضعیت آبی هستند.

قدس با اشاره به روند افزایشی موارد بستری و ابتلا در استان و کشور از عموم شهروندان خواست با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مدافعان سلامت را در کنترل این بیماری فراگیر یاری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به شیوع سویه‌های جدید کروناویروس اشاره کرد و افزود: بدن درد، سردرد، سرفه و تاری دید از علائم شایع است که بر این اساس نیازی به مراجعه مجزا جهت انجام تست کرونا وجود ندارد و در زنجیره خدمت کرونا خدماتی از قبیل غربالگری، ویزیت سرپایی، بستری و گرفتن تست کرونا طبق شیوه نامه‌ها انجام خواهد شد.

به گفته وی شمار موارد ابتلا در شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه از ابتدای شیوع کووید ۱۹ تاکنون از مرز ۶۳ هزار بیمار گذشته است.

انتهای پیام
captcha