اهانت به رهبری خط‌گرفته از جریان برانداز متوهم ضد انقلاب خارج‌نشین است + صوت
کد خبر: 4113425
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۸
بیژن مقدم:

اهانت به رهبری خط‌گرفته از جریان برانداز متوهم ضد انقلاب خارج‌نشین است + صوت

کارشناس مسائل سیاسی توهین اخیر نشریه فرانسوی به رهبر معظم انقلاب را کاملا خط‌گرفته از جریان برانداز متوهم ضد انقلاب خارج از کشور ارزیابی کرد و گفت: این اقدام در همان خط اسلام‌هراسی و توهین به مقدسات یک ملت قابل تحلیل است که حتما آثار و عواقبی خواهد داشت و آنها باید منتظر این عواقب باشند.

بیژن مقدم، کارشناس مسائل سیاسی

بیژن مقدم، کارشناس مسائل سیاسی و رسانه‌ای، در گفت‌وگو با ایکنا درباره اهانت نشریه شارلی ابدو به رهبر معظم انقلاب و تحلیل این مسئله به منزله بخشی از پازل کلان اسلام‌هراسی گفت: ما اهانت‌‌های در سطح بالاتر از جمله به قرآن و پیامبر(ص) را از سوی این نشریه و برخی افراد دیگر در غرب را قبلا دیده‌ایم که البته هزینه زیادی برای این نشریه و کاریکاتوریست‌های آن به دنبال داشت. لذا این توهین‌ها اولین بار نبوده و آخرین بار نیز نخواهد بود.

وی با بیان اینکه این توهین‌ها یک ریشه فرهنگی جدی دارد و لازمه آن شناخت دقیق فرهنگ غربی است، گفت: آنها از حیث رویکرد و فرهنگ لیبرالی هیچ امری را مقدس نمی‌دانند و لذا هیچ حد و مرزی برای اهانت به خدا، پیامبران، کلیسا، کشیش‌ها و ... نمی‌شناسند اما از طرف دیگر در همین مسئله نیز دچار تناقض هستند و برخی مسائل را مقدس می‌شمارند و اصلا وارد آن موضوعات نمی‌شوند زیرا با منافع و پایگاه‌های حامی آنها ارتباط دارد که از جمله آنها هولوکاست است. هولوکاست در غرب به اندازه‌ای مقدس و خدشه‌ناپذیر تلقی می‌شود که حتی اجازه صحبت علیه آن و انجام تحقیق و سؤال درباره آن اصل را نمی‌دهند و آن را جرم‌انگاری کرده‌اند در حالی که جایگاه توحید و پیامبران اصلا با این مسئله قابل مقایسه نیست.


بیشتر بخوانید:


مقدم اظهار کرد: توهین اخیر این نشریه به رهبر معظم انقلاب کاملا خط‌گرفته از جریان برانداز متوهم ضد انقلاب خارج از کشور است و برخی از آثار منتشر شده در این نشریه محصول جریان منافقین و سلطنت‌طلبان است که مرکزیت نظام را هدف قرار داده‌اند همانطور که شعارهای آنها در اغتشاشات نیز بر این محور بود.

اقدامی در خط اسلام‌هراسی 

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: جالب این است که اقدام این نشریه به اسم آزادی انجام می‌شود در حالی که همه می‌دانند این آزادی در غرب برای همه نیست و برای نمونه مسلمانان در انتشار پیام‌های خود آزادی چندانی ندارند یا با سازوکارهای پیچیده بر روی انتقال پیام مسلمانان محدودیت ایجاد می‌کنند تا اساسا امکان توزیع پیام و نشریه وجود نداشته باشد.

وی ابراز کرد: لذا این اقدام در همان خط اسلام‌هراسی و توهین به مقدسات یک ملت قابل تحلیل است که حتما آثار و عواقبی خواهد داشت و آنها باید منتظر این عواقب باشند که اثر حداقلی آن تیره شدن روابط دو دولت و اقداماتی مانند تعطیل کردن یا محدودیت فعالیت انجمن ایران‌شناسی فرانسه است. چون معنا نمی‌دهد چنین مرکزی وجود داشته باشد و نتواند مشاوره درستی درباره تأثیر این اقدامات بر روابط دو کشور بدهد.

حمله به جایگاه وحدت‌آفرین و انسجام‌بخش رهبری

مقدم درباره دلایل تشدید هجمه‌ها به رهبر معظم انقلاب در چند ماه اخیر با اقداماتی مانند طرح مسائلی درباره سلامتی ایشان و یا شعارهای توهین‌آمیز علیه ایشان در اغتشاشات و در نهایت اقدام موهن نشریه فرانسوی گفت: رهبری و ولایت فقیه در کشور ما چه به لحاظ جایگاه اعتقادی چه از نظر ساختار قانون اساسی به نوعی عمود خیمه انقلاب و کشور تلقی می‌شود و رهبری نقش جدی معنوی، وحدت‌بخش، انسجام‌بخش، بسیج‌کنندگی و امنیت‌آفرین دارد و لذا این نهاد مهم هدف حمله‌ها از سوی دشمنان قرار گرفته است.

مقدم یادآور شد: آنها فهمیده‌اند این نهاد در برهه‌های مختلف بسیار حکیمانه و هوشمندانه عمل می‌کند و لذا بهتر است احترام و حرمت این جایگاه شکسته شود و با سیاست پمپاژ دروغ این رکن اصلی انقلاب و نظام را مورد هجمه قرار دادند و از این منظر شایعات و اخبار دروغ زیادی در خصوص بیماری و وضعیت سلامتی ایشان مطرح کردند در حالی که رهبری یک شخصیت ماورایی نیست بلکه انسانی مانند بقیه افراد است که ممکن است دچار بیماری شود.

وی بیان کرد: در واقع امید آنها به این بود با تکثیر این شایعات و دروغ‌ها این جایگاه را متزلزل کرده و فضای جدیدی را علیه ایشان به وجود آورند که به نتیجه نرسید که بخشی از آن نتیجه واکنش‌های هوشمندانه رهبر انقلاب با حضور به موقع و متفاوت در بعضی از دیدارها بود که نمونه آن ایستاده سخنرانی کردن به مدت طولانی بود.

این کارشناس حوزه رسانه تصریح کرد: در واقع دشمنان به دلیل نقش رهبری در هدایت حرکت انقلاب و نفوذ معنوی ایشان در جامعه بیش از قبل متوجه این جایگاه شده‌اند و به صورت تشکیلاتی و سازمان‌دهی شده هجمه و اهانت به ایشان را در دستور کار قرار داده‌اند و همان مرکزیتی که در داخل کشور توسط منافقین و ضد انقلاب در بعضی خیابان‌ها و دانشگاه‌ها، خط اهانت به رهبری را دنبال کرد همان جریان خط توهین را به مثابه یک دستورکار به نشریه فرانسوی سفارش داده است تا اتصال این زنجیره بین داخل و خارج را در این رابطه برقرار کند.

دیکتاتوری رسانه‌ای و فرهنگی غرب

مقدم درباره بهترین و مؤثرترین نوع مواجهه با این اقدامات از جمله اقدامات تهاجمی و ایجابی مانند معرفی و شناساندن هوشمندانه و هنرمندانه اسلام و مقدسات اسلامی گفت: اقدامات ایجابی همیشه مورد تأکید است و اثرگذاری خاص خود را دارد و مراکزی در این خصوص در جهت تبلیغ و معرفی اسلام در خارج از کشور وجود دارد اما دشمنان نیز نگرانی‌هایی در خصوص آشنایی مردم غرب با اسلام حقیقی دارند و می‌دانند اگر جوامع غربی با این اسلام آشنا شوند بسیاری از برنامه‌ها و طراحی‌های آنان به هم می‌ریزد.

وی اضافه کرد: بخشی از دلایل خلق گروه‌هایی مانند داعش همین بوده تا این جریانات تکفیری و خشونت‌طلب را به عنوان نماد اسلام اصیل معرفی کرده و مانع گسترش گرایش به اسلام در اروپا شوند. لذا جریانی که در غرب پشت موضوع اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی قرار دارد یک جریان پرقدرت با نفوذ صهیونیستی و آمریکایی و مراکز فرهنگی و رسانه‌ای وابسته به آنهاست که نمی‌گذارد ما به راحتی کارهای ایجابی فرهنگی در غرب داشته باشیم و دست ما واقعا برای اقدامات فرهنگی چندان باز نیست که نمونه آن مسدود کردن شبکه‌های برون‌مرزی صدا و سیما است.

نقایص زیاد در معرفی شخصیت رهبری

مقدم تأکید کرد: غربی‌ها و صهیونیست‌ها به خوبی می‌دانند امروز منطقی‌ترین و واقعی‌ترین روایت از اسلام را جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب ارائه می‌دهند و آنها نمی‌خواهند این روایت صحیح به گوش مردم غرب برسد. در واقع فضا در غرب برای کار اثباتی و ایجابی فرهنگی ما چندان فراهم نیست و آنها در این زمینه هیچ ابایی از زیر پا گذاشتن حق آزادی بیان ندارند و به راحتی یک سانسور گسترده را اعمال می‌کنند.

کد

مقدم بخشی از دلایل حمله به رهبر انقلاب را معرفی برخی دیگر از افراد در جهان اسلام را به عنوان محور خواند و گفت: در عین حال باید پذیرفت که حتی در داخل کشور نیز  مجموعه‌های فرهنگی و رسانه‌ای حق مطلب را در مورد شخصیت ایشان ادا نکرده‌اند و در این وضعیت اوضاع در خارج از کشور کاملا مشخص خواهد بود. ممکن است کتاب یا کتاب‌هایی در مورد شخصیت ایشان منتشر شده باشد اما باید دید اولا آیا این کتاب به زبان‌های مختلف ترجمه و منتشر شده و ثانیا اینکه در تیراژ مناسبی در خارج از کشور توزیع شده و مخاطبان غیر ایرانی آن را دیده‌اند یا نه.

مقدم در پایان اظهار کرد: در واقع ما در داخل در زمینه شناساندن شخصیت مقتدر و محبوب و دوست‌داشتنی و مردمی رهبری نقصان‌های زیادی داشته‌ایم که حتما باید برطرف شود.

انتهای پیام
captcha