مکتب سلیمانی برگرفته از اسلام ناب و آرمان‌های انقلاب است
کد خبر: 4112199
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴

مکتب سلیمانی برگرفته از اسلام ناب و آرمان‌های انقلاب است

فرماندار شهرستان لنگرود گفت: باید مکتب سلیمانی که برگرفته از اسلام ناب و آرمان‌ها و باورهای انقلاب اسلامی است، در جامعه تعمیق و ترویج یابد.

محمدرضا جلالی فرماندار شهرستان لنگرود

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از روابط عمومی فرمانداری لنگرود، محمدرضا جلالی، فرماندار این شهرستان امروز، 14 دی‌ماه در دومین ‌جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: ایام ارزشمند گرامیداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی را در حالی سپری می‌کنیم که باید مکتب سلیمانی برگرفته از اسلام ناب و آرمان‌ها و باورهای انقلاب اسلامی است، در جامعه تعمیق و ترویج یابد.

وی با بیان اینکه شهدا برای پایداری و استقرار نظام مقدس اسلامی خون عزیزشان را نثار کردند و جامعه اسلامی تا ابد مدیون جانفشانی‌های این شهدا است، افزود: با تعمیق مکتب سلیمانی فصل ظهور منجی نیز نزدیک‌تر خواهد بود.

جلالی با اشاره به حوادث اخیر در جامعه و اینکه یکی از رسالت‌های مهم در چنین شرایطی احیای هویت دینی و ملی است، گفت: متأسفانه به واسطه برخی مسائل و شرایط با این موضوع اندکی فاصله داریم و آحاد جامعه به واسطه دوری از مطالعه تاریخ از جمله تاریخ معاصر، معاندین فرهنگ و دیدگاه خود را به جامعه نفوذ داده‌اند که متأسفانه به همین دلیل فرهنگ، آداب و رسوم دیگر ملل در جامعه گسترش و نفوذ یافته که موجبات تغییر سبک زندگی جوانان و مردم شده است.

فرماندار شهرستان لنگرود با تأکید بر اینکه ضرورت مطالعه تاریخ تصریح کرد: تاریخ صرفاً شرح حال گذشته نیست و برای عبرت گرفتن است که نتوانستیم تاریخ معاصر و رویدادها را برای جوانان تبیین کنیم؛ در حالی‌که دشمن درصدد ابهام‌زدایی فرهنگ، داشته‌ها و باورهای ملی و مذهبی بوده و این تلنگری است که فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی و سبک زندگی ایرانی - اسلامی را ترویج کنیم.

مقام عالی اجرایی در شهرستان لنگرود بیان کرد: برای نیل به این هدف باید آحاد مردم آن جامعه از جمله جوانان ذهن پویا، خلاق و اندیشه شکوفا داشته باشند که می‌طلبد جامعه اهل مطالعه باشد لذا گریزی از مطالعه کتاب خوب نداریم، برای اینکه به نقش خودمان واقف شویم باید اهل مطالعه باشیم و دست‌اندرکاران در حوزه سیاست‌گذاری جامعه باید کتاب‌های خوب متناسب با نیاز جوانان آماده کنند تا بسترهای جذب مردم و جوانان ما به سمت کتابخوانی مهیا شود.

وی گفت: تلاش کنیم آحاد جامعه را با کتاب آشتی دهیم و این بستر باید توسط سیاست‌گذاران جامعه و نهادهای فرهنگی فراهم شود، برای اینکه بتوانیم جامعه‌ای ارزشمند و فاخر داشته باشیم باید به امورات فرهنگی بیش از پیش اهتمام داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha