الازهر و اوج فعالیت‌های قرآنی و اجتماعی در 2022
کد خبر: 4112181
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۴

الازهر و اوج فعالیت‌های قرآنی و اجتماعی در 2022

الازهر با انتشار آمارهایی از فعالیت‌های گسترده قرآنی و اجتماعی خود در سال گذشته میلادی خبر داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، الازهر با استفاده از هشتگ #الحصاد(برداشت)_2022، در صفحات رسمی خود در شبکه اجتماعی به انتشار آمارهایی درباره فعالیت‌های قرآنی و اجتماعی خود در سال گذشته میلادی اقدام کرده است.

بخش عمده این فعالیت‌ها راه‌اندازی مراکز مختلف استانی و محلی ویژه حفظ قرآن برای کودکان، امدادرسانی اجتماعی، ارائه خدمات مشاوره، برگزاری جلسات و محافل دینی و مذهبی و همچنین برنامه‌های مختلف ارشادی بوده است.

برمبنای آمارهای انتشار یافته، در سال گذشته 155 هزار کودک مصری در مراکز مختلف استانی و محلی به حفظ قرآن مشغول بوده‌اند از سویی الازهر دارای 63 مرکز عمده آموزش حفظ و تلاوت قرآن کریم برای بزرگسالان بوده که 11 هزار نفر در این مراکز به آموختن حفظ و تلاوت قرآن کریم مشغول بوده‌اند، از سویی 27 مرکز نیز در زمینه آموزش علوم دینی و زبان عربی فعالیت داشته‌اند.

الازهر همچنین گزارش داده است که با تلاش‌های صورت گرفته از سوی مؤسسات این دانشگاه از طریق رسانه‌های اجتماعی در سال گذشته میلادی، 15 هزار نفر که در شرف خودکشی بوده‌اند، نجات یافته‌اند.

علاوه بر این مراکز مشاوره الازهر در حل‌وفصل بیش از 41000 پرونده اختلافات خانوادگی مشارکت داشته است.

الازهر همچنین از برگزاری بیش از 53000 سخنرانی و هم‌اندیشی با موضوعات ازدواج زودهنگام، طلاق و حقوق زنان و کودکان خبر داده علاوه بر این حدود 70000 سخنرانی و همایش مختلف نیز برای پاسخگویی به شبهات و مقابله فکری با اموری از قبیل توهین به قرآن و پیامبر(ص) برگزار کرده است.

در سال 2022، واعظان الازهر پیام‌های آگاهی‌بخشی مختلفی را در بیمارستان‌ها، زندان‌ها شرکت‌ها و مراکز دیگر منتشر ساخته‌اند.

انتهای پیام
captcha