دست‌نوشته‌ای از سردار سلیمانی که در سربیشه به یادگار ماند
کد خبر: 4111786
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴

دست‌نوشته‌ای از سردار سلیمانی که در سربیشه به یادگار ماند

مشاور استاندار خراسان‌جنوبی در امور روحانیت با اشاره به توصیه‌های سردار سلیمانی در قالب ۱۰ بند که در ۱۱ مهر ۱۳۷۰ برای فرمانده سپاه درح در سربیشه مکتوب کرد، گفت: تمامی بندهای دست‌نوشته سردار سلیمانی در سربیشه، بر محور اخلاق است.

حجت الاسلام و المسلمین محسن محمدی، مشاور استاندار خراسان‌جنوبی در امور روحانیتبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن محمدی، مشاور استاندار خراسان‌جنوبی در امور روحانیت، امروز، 13 دی‌ماه در گفت‌وگویی رسانه‌ای، از توصیه‌هایی گفت که سردار سلیمانی در قالب ۱۰ بند در ۱۱ مهر ۱۳۷۰ برای فرمانده سپاه درح در سربیشه مکتوب کرد، اظهار کرد: بند بند این دست‌نوشته نشان می‌دهد که سردار سلیمانی یک عارف به تمام معنا بوده که تمام توصیه‌های سردار سلیمانی بر محور اخلاق است.

وی با بیان اینکه تمامی بندهای دست‌نوشته سردار سلیمانی در سربیشه، بر محور اخلاق است و برای ما افتخاری است که این دست‌نوشته در این منطقه به یادگار گذاشته شد، تصریح کرد: توصیه‌های سردار سلیمانی در این دست‌نوشته باید مرتب مرور شود و به‌ویژه در این ایام بیشتر مطرح شود. 

مشاور استاندار خراسان‌جنوبی در امور روحانیت به تشریح توصیه‌های قید شده در این دست‌نوشته پرداخت و گفت: سردار سلیمانی بعد از تشکر از اقدامات انجام شده و میزبانی مردم درح، به‌عنوان اولین بند قید می‌کند که به جمله امام(ره) توجه کن که عالم محضر خداست، در محضر خدا گناه نکنید و در همه حال او را ناظر بر احوال خود بدانید.

محمدی ادامه داد: در بند دوم این توصیه آمده، اخلاص در عمل، در گفتار و در کردار را سرلوحه حرکت خود قرار ده و هر چیز را برای او و رضای او بیان و عمل کن و بس؛ بر عبادات و وظایف واجب خود به‌خصوص نماز مراقبت کن و هیچ چیز را بر آن‌ها ترجیح مده و بدان انقلاب و خون‌ها برای احیای آن‌ها بوده است، در سومین بند این توصیه‌ها آمده است. 

به گفته وی در بند چهارم این توصیه‌ها آمده است: با دوستان انقلاب به‌خصوص خانواده‌های ایثارگران دوست و با محبت توأم با ارادت رفتار و برخورد کن و خود را همیشه مدیون آن‌ها بدان.

مشاور استاندار خراسان‌جنوبی در امور روحانیت با بیان اینکه با دشمنان انقلاب یا کج‌فهم‌ها مدارا و با لحن نصیحت بدون سرزنش برخورد کن از دیگر توصیه‌های سردار سلیمانی بود، گفت: در بند ششم این توصیه را داریم که در زمان مسئولیت یا مأموریت با زیردستان خود رعایت حال و روحیات هر کدام را بکن و این را بدان که خداوند در همه افراد شجاعت را یکسان به‌وجود نیاورده و لذا با افراد ترسو با سرزنش برخورد مکن.

محمدی ادامه داد: براساس توصیه قید شده در بند هفتم، با آن‌ها در زمان غیر مأموریت آن‌چنان باش که اگر کسی ناگهان وارد جمع شما شد تشخیص بالا و پایین را ندهد اما حریم را حفظ کن. با آن‌ها بر سر یک سفره غذا بخور و از همان بخور که آن‌ها می‌خورند و از همان آب بنوش که آن‌ها می‌‌نوشند.

وی با بیان اینکه در بند هشتم توصیه شده است که در برخورد و نزاع هرگز حرف‌های زشت بر زبان جاری مکن حتی دشمن، گفت: توصیه سردار سلیمانی در بند نهم این دست‌نوشته این است که چند آیه قرآن در شروع صبح و چند آیه در زمان خواب و آخر شب حتما بخوان. در بند دهم نیز عنوان شده است که کلاس‌های فرهنگی به‌ویژه اصلاح نماز و روخوانی قرآن را در بین افرادی که به شما منتسب هستند گسترش بده.

مشاور استاندار خراسان‌جنوبی در امور روحانیت در بخش دیگری از سخنانش به تعیین ۲۶ دی‌ماه به‌عنوان روز سربیشه اشاره کرد و افزود: از مجموع شهدای عملیات کربلای ۵،  تعداد ۲۰ شهید از شهرستان سربیشه در این عملیات حضور داشتند و به شهادت رسیدند. 

محمدی با اشاره به اینکه شهدای این عملیات به جهت شرایط خاصی که رقم خورده بود، در یک بازه زمانی پنج تا شش ماهه به شهرستان منتقل و تدفین شدند، متذکر شد: براساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی، ۲۶ دی‌ماه که تدفین این شهدا به اتمام رسیده، به‌عنوان روز سربیشه تعیین شده است. 

وی با تأکید بر ویژگی تدین و مسئولیت‌پذیری مردم خراسان‌جنوبی بیان کرد: از خراسان‌‌جنوبی تا منطقه غرب و جنوب کشور که درگیر جنگ و زیر باران توپ و خمپاره بودند، فاصله بسیار زیادی است، اما مردم ما اگرچه شرایط امنی داشتند، احساس مسئولیت کردند و از این دورترین نقطه تا منطقه عملیاتی عزیمت کردند تا در دفاع از میهن سهیم باشند؛ مردم خراسان‌جنوبی در تمام بزنگاه‌ها اعم از جنگ، راهپیمایی، انتخابات و سایر موارد با تمام وجود مشارکت داشته و دارند. 

انتهای پیام
captcha