حماسه 9 دی نماد عزت‌خواهی و بیگانه‌ستیزی مردم ایران است
کد خبر: 4110512
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱

حماسه 9 دی نماد عزت‌خواهی و بیگانه‌ستیزی مردم ایران است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز با تاکید براینکه حماسه 9 دی نماد عزت‌خواهی و بیگانه‌ستیزی مردم ایران است، گفت: حضور مردم در راهپیمایی ۹ دی یک حرکت سیاسی نبود، نباید این حرکت ارزشمند را با نام نهادن به نام حرکت سیاسی کم‌ارزش کنیم.

حماسه 9 دی

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا ابراهیمیان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به اینکه 9 دی‌ماه به‌نام روز بصیرت، دشمن‌شناسی، جریان‌شناسی، تشخیص حق از باطل و ملت فهیم ایران نامگذاری شده است، اظهار کرد: ۹ دی یک حماسه عاشورایی و یک نقطه عطف در تاریخ پرافتخار کشورمان بود و برگ زرین دیگری در این تاریخ ثبت شد.

وی با بیان اینکه اگر از حماسه عاشورا و قیام امام حسین علیه السلام درس نمی‌گرفتیم، حماسه ۹ دی خلق نمی‌شد، گفت: این حماسه در فرهنگ پرافتخار اسلام ماندگار شد، در این روز ملت ایران اسلامی با عمل و حضور خود افتخار آفریدند، قطعا حماسه ۹ دی نماد بصیرت، استقلال و عزت مردمی است که تا پای جان بر حفظ اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستادند و برای این کار ذره‌ای درنگ نکردند.

این مسئول با تاکید بر اینکه در تاریخ پرافتخار جمهوری اسلامی روزهای پر از ایثار و مقاومت فراوان است، گفت: اما حماسه ۹ دی مردم انقلابی کشور با صدای رسا اعلام کردند که اگر زیاده‌خواهان عالم، سلطه‌گران و ستمگران بخواهند در برابر ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستادگی کنند، در مقابل تمام جهان خواهند ایستاد.

وی افزود: مردم ایران اسلامی در ۹ دی‌ماه ۸۸ پیچیده‌ترین فتنه تاریخ را خنثی کردند و با وحدت و یکپارچگی این روز را به یوم‌الله در تاریخ کشور تبدیل کردند، همچنین این روز حقیقتا غلبه ملت حزب‌الله بر شیاطین بود، زن و مرد در این روز گرد هم آمدند تا عرق شرمی که بر پیشانی مسلمانان نشسته بود را پاک کنند، هم‌چنان نیز بر این گفتمان و باور پافشاری می‌کنیم و بر خالقان این حماسه سر تعظیم فرود می‌آوریم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز تصریح کرد: حضور مردم در راهپیمایی ۹ دی یک حرکت سیاسی نبود، نباید این حرکت ارزشمند را با نام نهادن به نام حرکت سیاسی کم‌ارزش کنیم، حماسه ۹ دی نماد عزت‌خواهی و بیگانه‌ستیزی است و باید به این روحیه شجاعانه افتخار کنیم.

وی با بیان اینکه در یک جنگ نرم با دشمن قرار داریم، عنوان کرد: در حماسه ۹ دی مردم فهیم به میدان آمدند و با خلق حماسه اقتدار کشور را افزایش دادند، برخی در سال ۸۸ بیان می‌کردند که در کشور باید رفراندوم برگزار شود، اما ۹ دی به یک رفراندوم بزرگ برای دفاع از انقلاب اسلامی تبدیل شد و زمینه تحکیم وحدت و انسجام ملی را فراهم کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه اکنون و در حوادث اخیر کشور در یک جنگ ترکیبی، شناختی و ادراکی با دشمنان قرار داشتیم، توضیح داد: دشمن در اغتشاشات اخیر به‌دنبال پیشبرد این جنگ مهم‌ بود و آشوب‌های اخیر این زمینه را برای او فراهم کرد، این حوادث با شعار «نه به حجاب اجباری» در کشور آغاز شد.

ابراهیمیان گفت: آمریکا و هم‌پیمانان او برای نجات اسرائیل و آمریکا باید با ایران روبرو می‌شدند، بنابراین در ۲۵ تیرماه ۱۴۰۱ اجلاسی با حضور مخالفان جمهوری اسلامی تشکیل دادند و برای این جنگ ترکیبی، ادراکی و شناختی برنامه‌ریزی کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمن در حوادث اخیر کشور تمام زر و زور خود جمع کرد تا به کشور آسیب وارد کند، یادآور شد: ملت رشید ایران در این جنگ ماهیت دشمن را شناختند و توانستند عالمانه، عاقلانه و هوشمندانه برخورد کردند و دشمن به در بسته خورد.

ابراهیمیان گفت: به یمن حضور و ایستادگی مردم کشور در مقابل دشمنان، اگر کسی بخواهد به آرامش و امنیت ملت ایران خدشه وارد کند، آرامش را از او می‌گیریم، امروز پیام دشمنان از سر استیصال و درماندگی است.

 

انتهای پیام
captcha