بهترین مکان ادارات به نمازخانه اختصاص یابد
کد خبر: 4109413
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶

بهترین مکان ادارات به نمازخانه اختصاص یابد

رئیس شورای اقامه نماز شهرستان دهگلان گفت: اختصاص بهترین مکان ادارات به نمازخانه، عدم تشکیل جلسات اداری در زمان نماز و تشویق پرسنل به شرکت در نماز جماعت مورد توجه مدیران باشد.

نمازخانهبه گزارش ایکنا از کردستان، حمید معتصمی، فرماندار و رئیس شورای اقامه نماز شهرستان دهگلان، امروز، چهارم دی‌ماه در نشست شورای اقامه نماز شهرستان دهگلان با بیان اینکه اقامه نماز یکی از ارکان اصلی و وظایف حکومت اسلامی است، گفت: از ظرفیت فرهنگ‌ معنوی شهرستان باید بیشتر در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز بهره‌برداری کرد.

وی با تأکید بر اینکه نماز مهم‌ترین فریضه و مناسک دینی بوده خداوند واجب کرده است، افزود: اختصاص بهترین مکان ادارات به نمازخانه، عدم تشکیل جلسات اداری در زمان نماز و تشویق پرسنل به شرکت در نماز جماعت مورد توجه مدیران قرار گیرد.

رئیس شورای اقامه نماز دهگلان با بیان اینکه برنامه راهبردی ترویج نماز در شهرستان به جد پیگیری می شود، بیان کرد: در این راستا پیوست نماز در تمامی ادارات و نهادهای دولتی بررسی و تکلیف می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه از شاخص‌های ارزیابی مدیران ایجاد مکان مناسب برای اقامه نماز است، گفت: پژوهش کاربردی در حوزه نماز مدنظر مدیران فرهنگی قرار گیرد و در قالب مسابقات، جشنواره و برپایی نمایشگاه در حوزه نماز در دستور کار آنان قرار گیرد.

ماموستا عبدالسلام محمدی، امام جمعه دهگلان با بیان اینکه انتظار می‌رود مدیران موضوع نماز را جزو اولویت‌های برنامه‌های خود قرار دهند، افزود: باید از امکاناتی که در اختیار مسئولان است برای توسعه و ترویج نماز استفاده شود.

کامل گلباغی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در ادامه در مورد عملکرد ادارات در ترویج نماز اظهار کرد: ادارات عملکرد خود را در سامانه سجاده ثبت کنند.

وی به تشریح وظایف دستگاه‌ها و ادارات در حوزه نماز پرداخت و افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با ابزارهای متنوع در اختیارشان در حوزه ترویج فرهنگ نماز تلاش کنند، به ویژه آموزش و پرورش که در جامعه مخاطب بسیاری دارد و باید در راستای تبیین فرهنگ نماز تلاش کند.

آرش جوانمردی، دبیر شورای اقامه نماز شهرستان دهگلان با اشاره به ساختار تشکیلات و شرح وظایف ادارات در شهرستان دهگلان گفت: نظارت بر میزان تحقق برنامه‌های مصوب دستگاه‌های اجرایی، نظارت بر وضعیت برگزاری نمازهای جماعت ادارات، نگهداشت فضاهای اقامه نماز(مسجد یا نمازخانه ) و میزان حضور مدیران و کارکنان در صفوف نمازهای جماعت به صورت غیررسمی در دستور کار جلسات آتی قرار دارد.

وی با اشاره به وضعیت عملکرد دستگاه‌ها، تهیه گزارش تحلیلی به همراه نقاط قوت و ضعف و ارائه راهکارهای پیشنهادی جهت اصلاح برنامه های ادارات عضو در دستور کار شورای اقامه نماز قرار دارد .

یادآور می‌شود؛ در پایان احکام اعضای شورای اقامه نماز توسط فرماندار و امام جمعه دهگلان به اعضای شورا تقدیم شد.

انتهای پیام
captcha