سنت روضه‌های خانگی باید حفظ و احیا شود
کد خبر: 4109256
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

سنت روضه‌های خانگی باید حفظ و احیا شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه روضه‌های خانگی نشانه نورانیت و سنت قشنگ دینی است که باید احیا، حفظ و گسترش یابد تا از مسمومیت‌های هجمه فرهنگی دشمنان جلوگیری کند، گفت: تاکنون چهارهزار خانه در استان برای برپایی روضه‌های خانگی اعلام آمادگی کرده‌اند.

نشست خبری مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان امروز، سوم دی‌ماه در نشستی که با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات این نهاد به‌مناسبت ایام فاطمیه برگزار شد، اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) نمونه و الگوی کاملی برای انسان‌هاست و قناعت، ساده زیستی، عبادت و فضائل اخلاقی آن حضرت در حوزه زندگی فردی برای هر انسان منصفی اسوه است. در حوزه زندگی اجتماعی نیز ایثارگری، یاری دادن امام به‌حق، ایستادگی مقابل مستکبران و اعتراض زیبا مقابل انحراف اجتماعی نشان داد که آن حضرت یک شخصیت ماندگار هستند.

وی با بیان اینکه سبک، سیره و قیام فاطمی برای بشر عدالت‌خواه و حق‌جو، طراوت و ضرورت بیشتری می‌یابد، افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) در همه ابعاد فردی و اجتماعی الگو هستند و یکی از مهم‌ترین وجه الگویی آن حضرت، استقامت ایشان مقابل مستکبران زمانه و منحرفان فکری، اعتقادی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی است.

مهدوی با اشاره به اینکه بشر در عصر جدید با الگوگیری از قیام فاطمی می‌تواند به قله‌های شرافت، انسانیت و معنویت همراه با مجاهدت و استقامت برسد، گفت: اگر بخواهیم برای بانوان امروز جامعه، نمونه‌ای نجات‌بخش و کمال‌آفرین ارائه دهیم باید به سیره حضرت زهرا(س) متوسل شویم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) فقط الگوی زنان جامعه نیست بلکه نمونه الگوی انسانیت است، بیان کرد: الگوی پیشرفت زن را از دل سیره فاطمی می‌توان به جامعه بشر ارائه داد که با رعایت عفت، حیا، معنویت و فضایل اخلاقی فردی در عین حال حضور پر شور و اثرگذار و فسادسوز است؛  وظیفه ما در قالب ایام فاطمیه، شهادت و ولادت این است که براساس برگزاری مجالس توسل و تأمل، تعظیم این نمونه الهی و انسانی را داشته باشیم به همین مناسبت مراسم توسل فاطمی در گوشه کنار استان در حال برگزاری است.

برگزاری تجمع عزاداران فاطمی در رشت

وی با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه شهادت سالروز حضرت فاطمه زهرا(س) افزود: مراسم ویژه سالروز شهادت حضرت زهرا(س) و تجمع عزاداران فاطمی صبح روز سه‌شنبه، 6 دی‌ماه در میدان شهرداری رشت برگزار می‌شود، همزمان ساعت هشت صبح همان روز پیکر شهدای گمنام از میدان معراج شهدا در پل عراق تا میدان شهدای ذهاب رشت تشییع می‌شود.

مهدوی با بیان اینکه توزیع نذورات مردمی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی توسط مجموعه‌ها و تشکل‌های دینی و مردمی در ایام فاطمیه برگزار می‌شود، گفت: ساعت 16 عصر روز دوشنبه، پنجم دی‌ماه مراسم وداع با یکی از شهدای گمنام با مدیریت موکب خدام‌العتره رشت در میدان شهرداری برپا می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به احیای سنت‌های روضه خانگی، تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان دین و میهن در تهاجم فرهنگی‌شان اضمحلال نظام خانواده را نشانه گرفته‌اند و در یک تهاجم بی‌رحمانه فرهنگی، بنیان خانواده‌ها را هدف قرار داده‌اند لذا یکی از مسائلی که می‌تواند در محیط خانواده نورانیت، معنویت و برکت را نهادینه کند مجلس روضه خانگی است که موجب قوام خانواده، حفظ حرمت اعضای خانه و خانواده می‌شود.

وی با بیان اینکه روضه‌های خانگی نشانه نورانیت و سنت قشنگ دینی است که باید احیا و حفظ شود و گسترش یابد تا از مسمومیت‌های هجمه فرهنگی دشمنان جلوگیری و واکسینه شود، افزود: اگر در تقابل با شیوع ویروس همچون کرونا نظام بهداشتی جامعه، حساسیت ویژه به‌خرج داد و دست به واکسیناسیون گسترده زد، در مقابل شیوع ویروس‌های بی‌عفتی، بی‌حیایی و خانواده‌سوز باید با برگزاری مجالس ذکر اولیای الهی و روضه‌های خانگی زمینه حفظ و قوام خانواده را فراهم کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه تاکنون حدود چهار هزار خانه در استان برای برگزاری روضه‌های خانگی اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: در شرایطی که دشمنان برای فروپاشی خانواده‌های ایرانی سرمایه‌گذاری می‌کنند لذا دوستاران اسلام باید بر ارزش‌هایی همچون استحکام خانواده، صله رحم و دست‌گیری از نیازمندان تأکید کنند.

مهدوی با بیان اینکه یکی از مراتب جهاد تبیین تأکید بر نشر خوبی‌ها همچون روضه خانگی‌ است، گفت: هر چقدر دشمن برای از هم پاشیدگی خانواده‌ها سرمایه‌گذاری کند، آنهایی که ایران و اسلام را دوست دارند باید به دست‌گیری از اقوام و خویشان اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha