لایحه جامع روزنامه‌نگاری در حال بررسی نهایی دولت است
کد خبر: 4108983
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
اسماعیلی:

لایحه جامع روزنامه‌نگاری در حال بررسی نهایی دولت است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: لایحه جامع روزنامه‌نگاری در کمیسیون فرهنگی دولت تصویب شده که قرار بود آذرماه در هیئت دولت بررسی و به مجلس ارائه شود اما به‌دلیل فشردگی جلسات تخصیص بودجه به تعویق افتاد که در اولین فرصت به مجلس ارسال خواهد شد.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیبه گزارش ایکنا از همدان، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شامگاه، یکم دی‌ماه، در جمع خبرنگاران تویسرکان گفت: در سفرهای استانی و شهرستانی به‌دنبال حل مشکلات مردم هستیم و شعاری به‌نام «عدالت فرهنگی» در وزارت فرهنگ وجود دارد که در معنای عملیاتی یعنی همه نقاط باید بتوانند از امکانات دولت بهره‌مند شوند و استعدادهای فرهنگی هنری هر منطقه مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه تویسرکان در حوزه فرهنگ، شهرستانی با قدمت بالاست و شخصیت‌های مهمی را تقدیم انقلاب کرده و نقش مهمی در تحولات دوره معاصر داشته و همیشه مورد اهتمام بوده است، گفت: با این حال عقب ماندگی‌هایی در حوزه فرهنگ و هنر وجود دارد که امروز بخش مهمی از آن را مورد بررسی قرار می‌دهيم و تلاش می‌شود در همین سفر تعدادی از مشکلات را مرتفع کرده و بتوانیم برای حل مابقی برنامه‌ریزی کنیم.

اسماعیلی با اعلام اینکه در حوزه آموزش در کشور کار مهمی را در قرارگاه محرومیت‌زدایی شروع کرده‌ایم، تصریح کرد: این قرارگاه تا کنون نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر را در حوزه فرهنگ و هنر آموزش داده است که این افراد دوره‌های کارورزی را گذرانده و گواهینامه مهارتی دارند. تویسرکان و دیگر شهرستان‌های استان همدان در اجرای این طرح در مرحله بعد مورد توجه قرار می‌گیرند تا آموزش‌های فرهنگی هنری با استفاده از ظرفیت‌های موجود انجام شود و شاهد شکوفاتر شدن این حوزه در سطح استان و شهرستان باشیم.

وی قول رفع مشکل صندوق هنر و سامانه جامع رسانه‌های کشور را به خبرنگاران تویسرکان داد و افزود: کارهای بسیار مهمی در خصوص مطالبه چند دهه‌ای اهالی رسانه صورت گرفته است لذا لایحه جامع روزنامه‌نگاری در کمیسیون فرهنگی دولت تصویب شده که قرار بود آذرماه در هیئت دولت بررسی و به مجلس ارائه شود اما به‌دلیل فشردگی جلسات تخصیص بودجه به تعویق افتاد اما در اولین فرصت به مجلس ارسال خواهد شد.

اسماعیلی اظهار کرد: در این لایحه همه مشکلات فعلی اهالی رسانه را شناسایی کرده و راهکارهای خوبی برای امنیت شغلی، حمایت و پشتیبانی از روزنامه‌نگاران و اهالی رسانه ارائه شده است و تلاش می‌شود این لایحه در همین دولت و مجلس انقلابی به سرانجام برسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان در رفع مشکل کمبود نیروی اداره فرهنگ و ارشاد تویسرکان نیز گفت: به‌زودی نیروهای جوان و انقلابی جذب خواهند شد.

انتهای پیام
captcha