تبیین مدیریت دوگانه اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها از زبان امام جمعه اردبیل
کد خبر: 4107357
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷

تبیین مدیریت دوگانه اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها از زبان امام جمعه اردبیل

خطیب جمعه اردبیل به تبیین مدیریت دوگانه اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها پرداخت و گفت: مشکل دوم مدیریت امروز دنیا حاکمیت معایر مزدوجه و دوگانه است با دو پیمانه متفاوت که عرب‌ها به آن الکیل بمکیالین می‌گویند اداره می‌شود.

حسن عاملی امام جمعه اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، ۲۵ آذرماه، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که با حضور پر شور و گسترده نمازگزاران و اقشار مختلف مردم در محل مصلای اردبیل برگزار شد با اشاره به تحریم‌های اخیر اروپایی‌ها علیه شخصیت‌های ایرانی اظهار کرد: مرد فقیری احتیاج به وام داشت به بانک مراجعه کرد گفتند اگر پس انداز و کارکرد داشته باشی به تو وام می‌دهیم آن مرد فقیر پول اندکی داشت دید اگر یک باره آن را در بانک بگذارد عملکردی درست نمی‌شود تصمیم گرفت که اندک اندک پول را به حساب خود بگذارد تا عملکرد حساب شود او هر سه روز یک مبلغ ناچیز به بانک می‌برد و به حساب خود می‌ریخت تا عملکرد حساب شود.

وی ادامه داد: کارمند بانک که از ثبت پول جزئی کلافه شده بود گفت پدر! این گونه عملکرد درست نمی‌شود بروید هر چه دارید یکباره بیاورید هم ما راحت شویم و هم شما حالا مَثَل ما با اروپا این گونه است آن‌ها برای ایجاد جنگ روانی و یاس و ناامیدی در ایران قرار گذاشته اند که هر هفته یک کشور اروپایی نسبت به بعضی از افراد ایرانی اعلان تحریم کنند! ما می‌گوییم به خودتان زحمت ندهید با این تناوب ملت ایران برای شما نه وام می‌دهد و نه باج!

امام جمعه اردبیل با ارائه تحلیلی از روند سبک مدیریتی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها تصریح کرد: آمریکا و هم‌پیمانان این کشور از اروپا که خود را جامعه جهانی می‌نامند داعیه مدیریت بر دنیا را دارند نظم نوین برای دنیا تعیین کرده‌اند و هر کشوری که با آن نظم همکاری نکند آن کشور را کشور عاصی، کشور سرکش و محور شرارت معرفی می‌کنند و او را در دنیا منفورترین می‌کنند مدیریت اختاپوسی آن‌ها بر دنیا دو مشکل عمده دارد اول پمپاژ دروغ، تسویل، دجل و قلب واقعیت‌ها برای مردم دنیاست.

وی افزود: شاخص بزرگ امپراطوری رسانه‌ای آن‌ها دروغ است آن‌ها آژانس‌هایی را درست کرده‌اند که کار آن‌ها تولید انبوه اخبار جعلی است این آژانس‌ها در حجم گسترده‌ای سفارش می‌گیرند و ملت‌های دنیا را بمباران خبری می‌کنند به راحتی کانال‌های مخالف را از ماهواره‌ها حذف می‌کنند تا ملت‌ها کاملاً کانالیزه شوند و افکار عمومی دنیا با دست آن‌ها مهندسی شود به راحتی آمارسازی، اهریمن سازی، کشته سازی و سیاه‌نمایی‌های وحشتناک می‌کنند برای باطل که صورت خیلی کریهی دارد لباس حقیقت می‌پوشانند و حقیقت را در زیر آوار سنگین دروغ دفن می‌کنند فضا را آن چنان مسموم و واقعیت‌ها را چنان زیر و رو می‌کنند که یک ملت به راحتی علیه حساس‌ترین مصالح کلان و منافع ملی خود موضع می‌گیرد.

آیت الله عاملی خاطر نشان کرد: آن‌ها ده‌ها سرباز، افسر و ژنرال از داخل و خارج کشور در اختیار دارند خداوند در قرآن فرموده این حرکت شیطانی از اول بوده و امر جدیدی نیست ما هرگاه پیامبر فرستادیم فوراً شیاطین جن و انس در کنار آن پیامبر شروع به تبلیغات با شعار‌های جذاب و فریبنده می‌کردند وَکَذلِکَ (یعنی سنت دائمی است) جَعَلنا لِکُلِّ نَبِیٍّ عَدُوًّا شَیاطینَ الإِنسِ وَالجِنِّ یوحی بَعضُهُم إِلى بَعضٍ زُخرُفَ القَولِ غُرورًا وَلَو شاءَ رَبُّکَ ما فَعَلوهُ فَذَرهُم وَما یَفتَرونَ (اینچنین در برابر هر پیامبری، دشمنی از شیاطین انس و جنّ قرار دادیم؛ آن‌ها بطور سری (و درگوشی) سخنان فریبنده و بی‌اساس (برای اغفال مردم) به یکدیگر می‌گفتند؛ و اگر پروردگارت می‌خواست، چنین نمی‌کردند؛ (و می‌توانست جلو آن‌ها را بگیرد؛ ولی اجبار سودی ندارد.) بنابر این، آن‌ها و تهمتهایشان را به حال خود واگذار!)

وی گفت: حکم کسانی که به حرف این‌ها گوش می‌دهند چیست؟ خداوند سخت‌ترین عقوبت را در دنباله آیه تعیین می‌کند هشدار هشدار"وَلِتَصغى إِلَیهِ أَفئِدَةُ الَّذینَ لا یُؤمِنونَ بِالآخِرَةِ وَلِیَرضَوهُ وَلِیَقتَرِفوا ما هُم مُقتَرِفونَ" (نتیجه (وسوسه‌های شیطان و تبلیغات شیطان‌صفتان) این خواهد شد که دل‌های منکران قیامت، به آن‌ها متمایل گردد؛ و از شنیدن آن شعار‌های جذاب و فریبنده خوشحال شوند؛ و هر گناهی که بخواهند، انجام دهند!) از این وصفی که خداوند در قرآن برای کسانی که مشتری دروغ هستند تعیین کرده باید تن هر مسلمانی از آن بلرزد "وَلِتَصغى إِلَیهِ أَفئِدَةُ الَّذینَ لا یُؤمِنونَ بِالآخِرَةِ" خداوند وقتی می‌خواهد بنی اسرائیل را مذمت کند اوصافی برای آن‌ها ذکر می‌کند از جمله اینکه دوباره فرموده سماعون للکذب "سَمَّاعُونَ لِلْکَذِبِ أَکَّالُونَ لِلسُّحْتِ" یعنی مستمع دروغ در ردیف بنی اسرائیل محشور می‌شود!
 
خطیب جمعه اردبیل در ادامه به تبیین مدیریت دوگانه اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها پرداخت و گفت: مشکل دوم مدیریت امروز دنیا حاکمیت معایر مزدوجه و دوگانه است با دو پیمانه متفاوت که عرب‌ها به آن الکیل بمکیالین می‌گویند اداره می‌شود در روز‌های اخیر مردم انگلستان در اعتراض به اوضاع معیشتی که بعد از جنگ اوکراین و قطعی گاز روسیه درست شده اعتراض کردند نخست وزیر انگلستان گفت اصلا پذیرفتنی نیست که زندگی مردم با تظاهرات اقلیتی خودخواه منحل شود به پلیس گفته ام در برخورد و سرکوب معترضان از پشتیبانی کامل من برخوردار است او بی مهابا اعلام کرد که اگر اعتصاب کنندگان در مراکز دولتی و خدماتی دست از اعتصاب نکشند از ارتش استفاده خواهد کرد! او در عین حال علیه ایران بیانیه می‌دهد و تحریم جدید وضع می‌کند و از اهل اغتشاش دفاع می‌کند.

آیت الله عاملی اضافه کرد: دو هفته پیش یک اسرائیلی در حمله فلسطینی‌ها کشته و عده‌ای زخمی شدند وزیر خارجه بریتانیا با عصبانیت گفت چرا اغتشاشات در فلسطین به پایان نمی‌رسد هر چه سریعتر باید به این اغتشاشات نقطه پایان گذاشته شود و نباید هیچ اسرائیلی کشته شود، اما از آن طرف کشور‌های اروپایی و آمریکا نهایت تقلا را می‌کنند تا ناآرامی‌ها در ایران ادامه پیدا کند یکی از ناجوانمردانه‌ترین روش آمریکا وارد کردن سلاح‌های گرم مخصوصاً هفت تیر به داخل ایران است البته آمریکا حق دارد این گونه با ایران معامله بکند او با از دست دادن ایران استراتژیک‌ترین نقطه دنیا را از دست داده است بوش پسر به پارلمان ژاپن رفت و با مشت محکم به میز زد و گفت دست ایران اسیر شده ایم! و حالا قصد آزاد شدن از اسارت ایران را دارند و لذا طبیعی است که خود را به هر در و دیوار بزند و به تعبیر آذری‌ها: هر کولا کوسا اَل آتی!

وی با اشاره به ورود اخیر سلاح‌های آمریکایی به داخل کشور تصریح کرد: آن‌ها به ورود سلاح خیلی امید بسته اند جان بولتون که همیشه از حرف‌هایش بوی خون می‌آید اخیراً با خوشحالی گفت مژده مژده که ما سلاح‌های زیادی را داخل ایران کرده ایم بله دنیا با معیار دوگانه داره می‌شود یک مثال دیگر آن این است که در هفته‌های اخیر پارلمان اسکاتلند تصویب کرد که با رفراندوم از انگلیس جدا شود فوراً نخست وزیر انگلیس با عصبانیت گفت پارلمان اسکاتلند چنین حقی ندارد و به هیچ وجه نباید از رفراندوم صحبت کنند، اما کانال‌های آن‌ها هر روز و هر شب برای ایران برنامه تجزیه و رفراندوم پخش می‌کنند.
 
آیت الله عاملی خطاب به جوانان اظهار کرد: من به جوانانی که دل در گرو ایران مقتدر، عزیز، پر هیبت و با تمامیت ارضی دارند می‌گویم شبکه سعودی در ۵۰ روز گذشته ۲۵ چهره تجزیه طلب را آورده ۱۲۰ بار برای این شبکه برنامه اجرا کرده اند آیا این برای یافتن راه کافی نیست؟ او که می‌گوید کشور شما را تجزیه می‌کنیم آیا رواست که ما با آرامش خاطر پای صحبت این کانال کینه‌توز بنشینیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ممنوعیت نصب اپلیکیشن تیک تاک برای کارمندان آمریکایی که اخیراً تصویب شد خاطر نشان کرد: این هفته مجلس آمریکا تصویب کرد که کارمندان ادارات در آمریکا حق نصب تیک تاک چینی را که دو سوم جوانان آمریکایی از آن استفاده می‌کنند ندارند این جدیدترین اقدام از طرف قانون گذاران آمریکا علیه شرکت‌های چینی برای حفظ امنیت آمریکا و حفاظت آمریکا از تجسس چینی با تیک تاک می‌باشد.

وی با طرح یک پرسش افزود: در اینجا ما سوال داریم چگونه برای شما ممنوعیت بعضی شرکت‌های اینترنتی مجاز می‌شود و دلیل می‌آورید که امنیت کشور برای ما مهم است، اما اگر ایران چنین اقدامی را انجام دهد فریاد شما گوش فلک را کر می‌کند که ای‌ها الناس بیایید در ایران آزادی بیان از بین رفته است.

امام جمعه اردبیل با اشاره به ابعاد اخراج ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل تصریح کرد: این هفته اسرائیل گلوله را در خیابان به مغز یک دختر ۱۶ ساله خالی کرد جنایات آن قدر وحشتناک بود که خود دولت نامشروع اسرائیل اقرار به جنایت کرد این روز‌ها که دولت‌های اروپایی متناوباً علیه ایران بیانیه می‌دهند و تحریم وضع می‌کنند چرا در حق آن دخترک مظلوم حرف نمی‌زنند؟ آمریکا که با تهدید از کشور‌های خاص رای گرفت که ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل خارج شود چرا در حق این دخترک فلسطینی و در حق شیرین ابوعاقله خبرنگار آمریکایی فلسطینی الاصل که او نیز مغزش در خیابان با گلوله متلاشی شد حرف نمی‌زند و اسرائیل را از کمیسیون مزبور بیرون نمی‌کند؟ آن‌ها مفتضح شدند، اما تبلیغ می‌کنند که کار بزرگی کردند در حالی که تمام مسلمانان جهان با دیدن جنایت اسرائیل در حق زنان فلسطینی از آمریکا و سازمان ملل سوال می‌کنند که چرا صدای زن فلسطینی شنیده نمی‌شود؟ و سوال می‌کنند چرا به جای اسرائیل به ایران پرداخت می‌شود؟

وی ادامه داد: جواب یک کلمه است، چون انسان‌ها درجه بندی شده اند کمیسیونی که زن‌ها را درجه بندی کرده حق صدور رای درباره ایران و زن ایرانی که ۴۳ سال شاخ آمریکا را شکستند ندارد سفیر آمریکا در سازمان ملل گفته به خاطر زنان ایرانی گریه کرده ام من از این سفیر می‌پرسم اگر ایران اسرائیل را به رسمیت می‌شناخت و یا عادی سازی می‌کرد آیا واقعا باز گریه می‌کردی؟ و ما یقین داریم که تو گریه نکردی، چون جلاد قلب ندارد تا چشم او از قلب خود دستور اشک بگیرد وقتی گردن زن مدافع حقوق بشر در عربستان در خیابان با شمشیر جدا شد چرا آنجا گریه نکردی؟ وقتی زن محجبه در دادگاه آمریکا مورد حمله قرار گرفت و کشته شد چرا آنجا گریه نکردی؟ چرا وقتی آمریکا چندین بار عروسی‌های افغانستان را بمباران کرد و سیل آسا زن‌ها و کودکان کشته شدند گریه نکردی؟ چرا وقتی در جشن ختم قرآن توسط دخترکان افغانی بمب آمریکا سرشان ریخت و همه آن‌ها که کل قرآن را حفظ کرده بودند کشته شدند گریه نکردی؟ ما هنوز چشمان خون بار مادر افغانی که دو فرزند دختر نوجوان حافظ قرآن را در آن حادثه از دست داده بود فراموش نکرده ایم.

آیت الله عاملی با تاکید بر اینکه من یقین دارم که زنان و دختران ایرانی بهتر از مردان ماهیت شما را می‌شناسند و برای مصوبات شما حسابی باز نمی‌کنند گفت: وزیر خارجه آلمان این هفته گفت حقوق بشر تقسیم ناپذیر است جمله بسیار خوبی است، چون بشر تقسیم ناپذیر است از این وزیر می‌خواهیم با شجاعت و شهامت بگوید دختر ۱۶ ساله فلسطینی که این هفته مغزش با گلوله اسرائیل داغون شد بشر است و حقوق مترتب بر بشر بودن قابل تقسیم نیست کار خداوند تماماً حساب شده است محکومیت ایران در کمیسیون مقام زن مصادف شد با شهید شدن دختر ۱۶ ساله از فلسطین به دست اسرائیلی‌ها به نام جنی زکارنه تمام مسلمان‌ها سکوت اروپا و آمریکا را در برابر این جنایت دیدند و از آن طرف اخراج ایران از کمیسیون مقام زن را هم دیدند تقارن این دو حادثه انگار انقلابی در کشور‌های اسلامی مخصوصاً کشور‌های عربی درست کرد و اعتراض عظیمی بلند شد که اگر شما به ذات زن احترام دارید و کمیسیون را برای دفاع از مقام زن درست کردید آیا جنی مجد زکارنه از جنس زن یا از جنس بشریت نبود تا حقوق بشر شامل او شود؟ آن‌ها می‌خواستند با اخراج ایران از کمیسیون ایران را خراب کنند، اما از قضا سکنجبین صفرا فزود و خودشان در عرصه بین‌المللی مضحکه شدند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل طبق روال هفته‌های پیشین به بیان مطالبات مردمی در خطبه‌های نماز جمعه پرداخته و اظهار کرد: قرار شده که مشکلات و مطالبات معقول و منطقی ملت ما در خطبه‌های نماز جمعه بیان شود در این خطبه از نمایندگان محترم مجلس می‌خواهیم در راستای دفاع از حقوق ملت و در مسیر دفاع از شایسته سالاری و دفاع از حریم تخصص تصویب کنند که از این به بعد در تمام رده‌های مدیریتی از وزارت تا پایین‌ترین سطح مدیریت باید فردی نصب شود که در آن سِمَت تخصص دارد نصب افراد غیرمتخصص به مسئولیت‌های حساس هم اهانت به تخصص است هم اهانت به دانش آموختگان آن رشته است، هم ضربه به پیشرفت کشور، هم اضاعه باور و وثوق به نظام اسلامی است و گاهی ممکن است اعتماد جوانان تحصیل کرده را نسبت به دین و باور‌های دینی ضایع کند.

وی در خاتمه گفت: در روزگاری که سرعت تحولات علمی به حد اعجاز رسیده نصب غیرمتخصص به یک پست حساس که او نه تخصص و سابقه‌ای در آن کار دارد به هیچ وجه قابل دفاع نیست گاهی می‌گویند مدیریت بالاتر از تخصص است در حالی که جمع بین مدیریت و تخصص محال نیست و سخن آخر اینکه آیا شما نمی‌خواهید از نسل جدید برای آینده کادر سازی کنید؟ این مطالبه معقول مردمی نمایندگان مجلس را در برابر یک امتحان بزرگ قرار می‌دهد.

انتهای پیام
captcha