ثبت‌نام طرح ملی تلاوت قرآن‌کریم شباب الرضا(ع) در اردبیل
کد خبر: 4106703
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷

ثبت‌نام طرح ملی تلاوت قرآن‌کریم شباب الرضا(ع) در اردبیل

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: آمادگی‌های لازم برای ثبت‌نام طرح ملی تلاوت قرآن‌کریم شباب الرضا(ع) در اردبیل آغاز شده است.

مجلس قرآنیبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهدی طاهری، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، ۲۲ آذرماه، در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: دو موسسه در پارس‌آباد و اردبیل مجری برگزاری یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا(ع) تعیین شدند.

وی با اشاره به اینکه استان اردبیل دارای ظرفیت‌های قرآنی متفاوتی است، گفت: این آمادگی وجود دارد تا با همکاری آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها زمینه کشف استعدادهای قرآنی فراهم شود.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اردبیل افزود: طرح ملی تلاوت قرآن کریم می‌تواند شاخص‌های قرآنی این استان مرزی را ارتقاء دهد.

در ادامه ولی شجاعی، مجری طرح ملی تلاوت قرآن کریم در پارس آباد نیز گفت: مرحله دوم ثبت‌نام طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) در این شهرستان به زودی آغاز می‌شود و تا ۱۵ دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: با هماهنگی آموزش و پرورش تلاش می‌شود تا دانش‌آموزان علاقه‌مند جذب شود به طوری که مرحله دوم ثبت نام یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا(ع) در کشور آغاز شده و تا ۱۵ دی ماه سالجاری ادامه دارد.

شجاعی ادامه داد: نوجوانان و جوانان دختر و پسر در استان‌ها در این مرحله فرصت دارند ثبت‌نام خود را تکمیل کنند و به طوری که در مرحله اول ثبت نام برخی استان ها نتوانستند در این طرح شرکت کنند که اجرای مرحله دوم ثبت نام در راستای پاسخگویی به علاقمندان است.

وی ادامه داد: یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا(ع) امسال نیز به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای ثبت نام می‌توانند از طریق تارنمای  melitelavat.ir اقدام کنند.

شجاعی با بیان اینکه طرح آموزش به صورت تقلیدی از قاریان برجسته انجام می‌گیرد، یادآور شد: پس از ثبت نام،  ۱۲ جلسه آموزشی شامل جلسه وبیناری برای خانواده‌ها، جلسات توجیهی و آموزش با حضور مدرس برگزار می‌شود و قرآن‌آموز پس از شرکت در این کلاس‌ها و اتمام دوره، در آزمون‌های پایان دوره  برای حضور در دوره مقدماتی شرکت می‌کند.

وی افزود: هدف از این طرح کشف و پرورش استعدادهای قرآنی است، در صورت قبولی قرآن آموز در آزمون‌ها، به عنوان فراگیر سطح یک در موسسه قرآنی مجری طرح در استان‌ها پذیرش می‌شود.

انتهای پیام
captcha