رقابت ۷۰ هزار دانش‌آموز اردبیلی در مسابقات قرآن، عترت و نماز
کد خبر: 4106342
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶

رقابت ۷۰ هزار دانش‌آموز اردبیلی در مسابقات قرآن، عترت و نماز

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ۷۰ هزار دانش آموز استان اردبیل در چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز باهم رقابت می‌کنند.

مسابقات قرآنبه گزارش ایکنا از اردبیل، سیدغلامحسین خلیلی موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل، ۲۱ آذرماه، در جلسه تشریح برنامه‌های قرآنی دانش‌آموزان استان اردبیل اظهار کرد: هفته قرآن، عترت و نماز مبدا شروع این مسابقات است که خدمتگزاران سنگر تعلیم و تربیت تلاش می‌کنند تا نسل آینده را در این رقابت معنوی مشارکت دهند و قطعاً برگزاری این مسابقات یکی از ظرفیت‌های مناسب در تحقق این اهداف ارزشی، اعتقادی و معنوی است.

وی با قدردانی از شرکای آموزش و پرورش در برگزاری مسابقات قرآنی به ویژه اوقاف و امور خیریه، ارشاد اسلامی، صداوسیما و رسانه‌ها تصریح کرد: همه ساله برای ارزیابی فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی دانش آموزان این رویداد با مشارکت دانش آموزان در سطح آموزشگاه، منطقه، استانی و کشوری برگزار شده و شاهد رقابت نسل آینده در این حوزه‌ها هستیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: تلاش ما بر این است تا دانش آموزان با سبک زندگی قرآنی، اسلامی و ایرانی آشنایی پیدا کرده و استعداد آنها در حوزه قرآن، عترت و نماز ظهور و بروز پیدا کند.

خلیلی موسوی به فعالیت ۱۱ دارالقرآن برای استعدادیابی و استعدادپروری در حوزه قرآن، عترت و نماز اشاره و اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است تا این مراکز تجهیز و به امکانات نوین الکترونیکی مجهز شوند که در این زمینه ۲۶۰ میلیون تومان اعتبار تأمین و پرداخت شده و از ظرفیت مراکز دارالقرآن برای شناسایی استعدادهای قرآنی و پرورش آنها استفاده می‌کنیم که در این مراکز ظرفیت خوبی نیز ایجاد شده تا مربیان و فعالان قرآنی بهترین تجربیات خود را به نوجوانان منتقل کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل از برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز خبر داد و بیان کرد: این مسابقات در بخش پسران در ۱۴ رشته شامل قرائت، حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ و کل قرآن کریم، تفسیر، نهج البلاغه، اذان، انشای نماز، مداحی، احکام، گفتمان مهدویت و صحیفه سجادیه برگزار می‌شود.

خلیلی موسوی گفت: در بخش دختران نیز این مسابقات در ۱۲ رشته برگزار می‌شود تا راه یافتگان از مراحل آموزشگاهی و منطقه‌ای به مراحل استانی و کشوری راه یابند.

وی رقابت ۷۰ هزار دانش آموز را در مرحله آموزشگاهی این مسابقات یادآور شد و بیان کرد: در سطح منطقه‌ای ۱۰ هزار نفر و استانی نیز یک هزار و ۵۰۰ نفر رقابت خواهند کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: این مسابقات در دوره اول و دوم متوسطه برگزار می‌شود و در مدارس ابتدایی تنها در سه رشته احکام، اذان و قرائت قرآن براساس طرح الگوی تلاوت این رقابت‌ها برگزار خواهند شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل از اجرای طرح مصباح الهدی با محوریت معرفی ائمه اطهار در قالب فعالیت‌های پژوهشی خبر داد و بیان کرد: امسال محوریت این طرح امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) است که ما برکات این حسن تلاقی را در برگزاری مسابقات قرآنی شاهد و ناظر هستیم.

خلیلی موسوی استقبال خوب فرهنگیان را از مسابقات قرآنی، عترت و نماز یادآور شد و بیان کرد: با راه اندازی سامانه نورینو همکاران فرهنگی برای حضور در مسابقات ثبت نام کرده و به صورت غیرحضوری می‌توانند در بخشی از این رویداد عظیم فرهنگی و تربیتی شرکت کنند.

وی افزود: در بخش فرهنگیان این مسابقات در رشته‌های قرائت، حفظ ۱۰ جز و کل قرآن کریم، نهج البلاغه و روش تدریس احکام برگزار می‌شود که دو هزار نفر از جامعه فرهنگیان همه ساله در این رقابت شرکت کرده و حتی در سطح ملی شاهد درخشش آنها هستیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل به اجرای طرح نهضت ملی حفظ قرآن جز ۳۰ اشاره کرد و گفت: با تاکید مقام معظم رهبری و در یک برنامه ملی حفظ قرآن برای ۱۰ میلیون ایرانی تا افق ۱۴۰۴ پیش بینی شده که ما در استان اردبیل اجرای این طرح را از سال تحصیلی ۹۸-۹۷ شروع کردیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: دوره تربیت مدرس در این طرح با مشارکت ۱۲۰ نفر از همکاران فرهنگی آغاز شده و همچنان شاهد بهره‌گیری از ظرفیت این مدرسان هستیم.

انتهای پیام
captcha