ضرورت بهره‌مندی از بسته‌های خدماتی بیمه برای بیماران خاص و صعب‌العلاج اردبیل
کد خبر: 4106120
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳

ضرورت بهره‌مندی از بسته‌های خدماتی بیمه برای بیماران خاص و صعب‌العلاج اردبیل

 مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: بهره‌مندی از بسته‌های خدماتی بیمه برای بیماران خاص و صعب‌العلاج در دستور کار قرار گرفته و با ایجاد صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج و تخصیص 5 هزار میلیارد تومان و تصویب 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در اردبیل عملیاتی شده است.

وحید خلیل اللهی مدیرکل بیمه سلامت اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، سید وحید خلیل‌اللهی، مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل، ۲۰ آذرماه، در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: بهره‌مندی از بسته‌های خدماتی بیمه برای بیماران خاص و صعب‌العلاج با مراجعه به سامانه شهروندی در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه با ایجاد صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج و تخصیص 5 هزار میلیارد تومان و تصویب 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در اردبیل عملیاتی شده است.

وی بیان کرد: بیماران خاص و صعب‌العلاج مشمول این صندوق می‌شوند که با توجه به ضرورت بیمه توسط سازمان‌های بیمه‌گر پایه بهره‌مندی از مزایای این صندوق علاوه بر تعهدات پایه و تکمیلی در دستور کار قرار گرفته است.

خلیل‌اللهی خاطرنشان کرد: پیشنهاد افزایش بیماری جدید صعب العلاج به لیست 107 تایی بیماران صعب العلاج را یادآور شد و گفت: پرداخت سهم بیمه پایه و بیمه تکمیلی از محل این صندوق ممنوع است.

وی اظهار کرد: افزایش بیماری جدید صعب العلاج به لیست 107 تایی بیماران صعب العلاج پیشنهاد داده شده و در این زمینه پرداخت سهم بیمه پایه و بیمه تکمیلی از محل این صندوق ممنوع است.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل خاطرنشان کرد: تعریف بسته خدمتی 9 بیماری در سامانه‌های الکترونیکی و در دست اقدام بودن 27 بیماری و 44 نوع بیماری و تعریف آن‌ها در سامانه جزو اولویت‌های اساسی است که در این زمینه تمهیدات لازم برای تحقق اهداف مورد نظر مبنای کار قرار گرفته و در دستور کار است.

خلیل‌اللهی ادامه داد: تعریف 44 نوع بیماری در سامانه‌ها و پوشش 100 درصدی تعرفه دولتی برخی از بیماری‌ها در دستور کار است که در این زمینه بهره‌مندی بیماران خاص و صعب‌العلاج استان اردبیل از مزایا و خدمات صندوق در دستور کار قرار گرفته است که امید می‌رود تمهیدات لازم در این زمینه به عمل آید.

انتهای پیام
captcha