اعلام جزئیات مسابقات قرآن دانشگاه آزاد اسلامی + آئین‌نامه
کد خبر: 4100792
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷

اعلام جزئیات مسابقات قرآن دانشگاه آزاد اسلامی + آئین‌نامه

بخش کتبی و شفاهی بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در حال برگزاری است و علاقه‌مندان تا دهم آذرماه برای شرکت در این مسابقات فرصت دارند.

به گزارش ایکنا، دانشگاه آزاد اسلامی همگام با سایر واحد‌های دانشگاهی و در راستای اعتلای کلمةالله، گسترش فرهنگ قرآنی ـ اهل بیتی و عمل به حدیث شریف ثقلین در بین دانشگاهیان اقدام به برگزاری بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن و عترت کرده است. این مسابقات در رشته‌های کتبی و شفاهی متعدد و متنوعی برگزار خواهد شد که به برگزیدگان آن لوح تقدیر، جوایز نقدی ارزنده و امتیازات درسی و فرهنگی مندرج در آئین‌نامه مسابقات اعطا خواهد شد.

مسابقات کتبی اعضای هیئت علمی و مدرسان در رشته‌های آشنایی با ترجمه و شرح مفاهیم نهج‎البلاغه، تفسیر قرآن کریم و رشته‌های مسابقات کتبی دانشجویان در رشته‌های آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن، سبک زندگی اسلامی، حفظ و مفاهیم قرآن، حفظ و ترجمه احادیث معصومین‌(ع)، احکام، آشنایی با معارف نهج‌البلاغه، آشنایی با معارف صحیفه سجادیه و پرسمان معارفی، سیره معصومین‌(ع) برگزار می‌شود.

مسابقات قرآن و عترت‌(بخش کتبی و شفاهی)‌ دانشگاه آزاد اسلامی و سما با هدف تمسک به ثقلین (قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام)، تحقق مطالبات اندیشه‌های امام خمینی‌(ره) و منویات مقام معظم رهبری، توسعه و ترویج فضای قرآنی و تعمیق دانش‌افزایی در زمینه قرآنی استادان و دانشجویان برپا خواهد شد.

همچنین آشنایی استادان و دانشجویان با معارف قرآن و عترت، شناسایی استعداد‌های قرآنی و بهره‌گیری از آنان در پیشرفت برنامه‌های قرآنی و فرهنگی دانشگاه و ترویج سبک زندگی قرآنی و دینی در بین خانواده دانشگاه از دیگر اهداف این مسابقات است.

در بخش شفاهی‌(آوایی) در رشته‌های قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، دعاخوانی و مداحی، تواشیح و مدیحه‌سرایی، اذان، حفظ جزء ۳۰، حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و حفظ کل برگزار می‌شود. آزمون کتبی این دوره از مسابقات به طور همزمان در سراسر کشور ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۱ برپا خواهد شد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره از مسابقات می‌توانند تا ۱۰ آذرماه ثبت‌نام کنند.

جوایز مرحله کشوری تا ۲۵،۰۰۰،۰۰۰ ریال و جوایز مرحله واحد تا ۱۳،۰۰۰،۰۰۰ ریال اعلام شده است. همچنین نفرات اول هر رشته به مراحل بالاتر معرفی خواهند شد.

دریافت آئین‌نامه مسابقات

انتهای پیام
captcha