تولیدات فرهنگی دفاع مقدس با مشارکت مردمی همراه باشد
کد خبر: 4100448
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸
معاون وزیر ارشاد:

تولیدات فرهنگی دفاع مقدس با مشارکت مردمی همراه باشد

معاون فرهنگی وزیر ارشاد در مراسم اختتامیه نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس گفت: همان‌گونه که دفاع مقدس به واسطه مردم اداره شد، حوزه تولیدات فرهنگی در این عرصه نیز با حضور حداکثری مردم گسترش و استمرار پیدا کند.

یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیبه گزارش ایکنا از قم، یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مراسم اختتامیه نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، مقاومت و پایداری که شب گذشته، 26 آبان‌ در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدای قم برگزار شد، با اشاره به اینکه رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس باید نسبت به مکتوب کردن خاطرات دفاع مقدس ورود کنند، گفت: ساز و کار فعلی در نظام فرهنگی کشور پاسخگوی صد برابری شدن تولیدات در هیچ حوزه‌ای نیست، همان‌گونه که دفاع مقدس به واسطه مردم اداره شد، حوزه تولیدات فرهنگی در عرصه دفاع مقدس نیز با حضور حداکثری مردم گسترش و استمرار پیدا کند.

وی ادامه داد: باید تلاش ما این باشد که بتوانیم با مشارکت مردم محتوا‌ی مردمی تولید کنیم تا مورد استقبال مردم قرار گیرد.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد افزود: جریان ارزشمندی با عنوان راهیان نور در کشور سال‌هاست که شکل گرفته و کار بزرگ و مؤثری است چراکه بخش قابل توجهی از مردم در این حرکت حضور دارند و باید ترویج کتابخوانی در راهیان نور ویژه‌تر دیده شود.

احمدوند گفت: هر چند فرصت برای همه فراهم نمی‌شود که در راهیان نور شرکت کنند، اما با حضور رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس در مجموعه‌های مختلف به ویژه دانشگاه‌ها و مدارس می‌توان به کتب تولید شده در حوزه دفاع مقدس پرداخت و این کتب را معرفی و ترویج کرد.

وی با بیان اینکه فکر نمی‌کردم که آمار مخاطبان نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس بالا باشد، ابراز کرد: در ساعات پایانی فعالیت نمایشگاه شاهد حضور جمعیت قابل توجهی بودیم که نشان از استقبال مطلوب از این نمایشگاه است.

احمدوند با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های فرهنگی استان قم بسیار قابل توجه است، تصریح کرد: بخش‌های مختلف به ویژه مجموعه‌های فرهنگی و دغدغه‌مند باید در کنار یکدیگر قرار گیرند تا بتوانند از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنند و نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس یک نمونه از انسجام دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف در استان قم است.

وی در پایان یادآور شد: حوادث در ایران همیشه وجود دارد و ما نگران این حوادث نیستیم همان‌طور که جنگ تحمیلی با آن همه بزرگی موجب بزرگ شدن ملت ایران شد این حوادث نیز موجب بصیرت‌افزایی می‌شود.

انتهای پیام
captcha