مسئولان قدردان نقش مردم اصفهان در دفاع مقدس باشند
کد خبر: 4100029
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
مدیرکل اوقاف اصفهان:

مسئولان قدردان نقش مردم اصفهان در دفاع مقدس باشند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان با اشاره به نقش کلیدی مردم این استان در انقلاب و دفاع مقدس گفت: به موازات این نقش و خدمات، مردم اصفهان مشکلات و مطالباتی در حوزه‌های مختلف دارند که باید از سوی مسئولان کشوری مورد توجه قرار گیرد.

محمدحسین بلک مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان

حجت‌الاسلام محمدحسین بلک، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان با گرامیداشت روز ۲۵ آبان که به نام شهدا مزین است، اظهار کرد: اصفهان از دیرباز مهد عالمان و مجاهدان بوده و این دو ویژگی، زمینه تمدن ارزشمند و پرباری را فراهم کرده است، چراکه زمینه تعالی و زیرساخت‌های مهم هر تمدن و جامعه‌ای را عالمان و مجاهدان آن فراهم می‌کنند که مشخصه‌های آن از یک سو، آگاهی و برجستگی علمی و از سوی دیگر، ایستادگی بر اعتقادات است.

وی افزود: اصفهان مهد عالمان و عرفای بزرگی است که کوی و برزن این استان نشان از تعالیم الهی و انسانی آنها دارد. در دوران دفاع مقدس نیز یکی از ثمرات این تربیت الهی، جوانانی بودند که برای حفظ ایمان، انقلاب و کشور خود جان خویش را فدا کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: تقدیم شهدا امری بود که طی سال‌ها بارها اتفاق افتاد، اما تشییع خیل عظیم شهدا در روز 25 آبان، به نقطه عطفی در تاریخ اصفهان تبدیل شد و شایسته بود که سرافرازی استان اصفهان در این روز در تاریخ ثبت و ضبط شود.

وی با بیان اینکه در عین وام‌داری و یاد کردن از بزرگی و ایثار شهدا، امروز هم باید از مسیر و اهداف آنها درس بگیریم، تأکید کرد: شهدا برای حفظ اسلام و انقلاب جانبازی و فداکاری کردند، امروز که هجمه گسترده‌ دشمن و مداخلات آنها از آن سوی مرزها را هم به‌دلیل تحریک مردم و مخالفان از طریق رسانه‌ها و هم از طریق ترور ناجوانمردانه مزدوران می‌بینیم، باید هوشیار باشیم، اهداف دشمن را فراموش نکنیم و به‌صورت مناسب به آن پاسخ دهیم.

بلک تأکید کرد: امروز مطالباتی از سوی بسیاری از مردم مطرح شده که باید هر چه سریع‌تر و در جای خود به آنها توجه و رسیدگی شود، اما آنچه مورد نیاز است، تمایز میان توطئه‌های دشمن و مطالبه‌گری و اعتراض بحق است، باید مثل شهدا که مسیر حق از ناحق را تشخیص داده و ایستادگی کردند، این ظرافت‌ها را به‌خوبی درک کنیم و تمایز میان حق و باطل را تشخیص دهیم.

وی با اشاره به نقش مهم استان اصفهان در انقلاب، دفاع مقدس و امتداد ارزش‌ها گفت: این استان پس از جنگ نیز نقش مهمی در حوزه علمی، اقتصادی و اجرایی داشته و نقشی کلیدی در تولیدات کشور در صنایع بزرگ، مواد غذایی و تکنولوژی‌ها ایفا کرده است. به موازات همین خدمات در این استان، انتظارات و مطالباتی وجود دارد که باید به اندازه نقش و سهم آن در کشور، به این مطالبات رسیدگی شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: مسائل مهم و نگرانی‌های مردم مثل آب و مشکلات کشاورزان استان اصفهان که در بخش‌های مختلف اقتصادی تأثیرگذار بوده است، باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا این استان به میزان خدمات به بخش‌های مختلف کشور، به نگاه خاص و ویژه‌ای نیاز دارد، اما متأسفانه بعضی از مطالبات و نیازهای مردم استان مغفول واقع می‌شود. این در حالی است که مردم اصفهان به اندازه نقش برجسته خود در کشور، مشکلاتی نیز دارند که باید از سوی مسئولان مورد توجه قرار گیرد.

پریسا عابدی

انتهای پیام
captcha