راهکار حل بیکاری توجه به پرداخت تسهیلات حمایتی است
کد خبر: 4098364
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶

راهکار حل بیکاری توجه به پرداخت تسهیلات حمایتی است

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس به پرداخت تسهیلات حمایتی صنایع تولیدی و اشتغال به‌عنوان راهکار مهم حل بیکاری اشاره کرد و گفت: در تبصره ۱۸ بودجه برای حمایت از تولید و اشتغال ۱۲۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات حمایتی کم‌بهره از منابع درآمدی پیش‌بینی شده که از ابتدای امسال صفر بوده است.

صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلسصدیف بدری، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس، در گفت‌‌وگو با ایکنا از اردبیل اظهار کرد: بیکاری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین معضلاتی محسوب می‌شود که گریبانگیر همگان شده و در این زمینه باید به‌دنبال راهکارهای اساسی با اتخاذ تصمیمات مناسب باشیم که حمایت از تولید و اشتغال در این زمینه جزو اولویت‌های اساسی برای حل مشکلات موجود خواهد بود.

وی بیان کرد: جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 مبنی بر نحوه عملکرد دستگاه‌های مسئول و نیز پرداخت تسهیلات حمایتی به صنایع تولیدی و اشتغال به رونق اشتغال و افزایش تولید و حل معضل بیکاری از ضروریات اساسی است که به همین منظور در تبصره 18 بودجه برای حمایت از تولید و اشتغال 128 هزار میلیارد تومان تسهیلات حمایتی کم‌بهره از منابع درآمدی پیش‌بینی شده که از ابتدای امسال صفر بوده است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: حمایت از تولید و توجه به حوزه سرمایه‌گذاری با هدف حرکت به سمت تولید جزو اولویت‌های اساسی است که در این زمینه پیش‌بینی 2 هزار و 200 میلیارد تومان برای استان‌ها در نظر گرفته شده که تاکنون پرداخت نشده است.

بدری تصریح کرد: بیکاری مشکل تمامی استان‌هاست و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری حمایت از تولید و نیز حرکت به سمت سرمایه‌گذاری برای توسعه تولید جزو اولویت‌های اساسی است که با حرف و شعار عملیاتی نمی‌شود و با توجه به درآمد هدفمندی یارانه‌ها در سال گذشته به‌صورت کامل محقق شد به همین منظور کوتاهی‌های سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و برنامه‌ و بودجه و وزارت اقتصاد مشهود و ملموس است.

وی اظهار کرد: حمایت از تولید نباید به بهانه کسری بودجه نادیده و مورد اغماض قرار بگیرد چرا که حمایت از تولید و اشتغال در حال حاضر جزو اولویت‌های اساسی است و امید می‌رود با تلاش‌های به عمل آمده به اهداف خود در این راستا جامه عمل پوشانده و مشکلات تولید و توسعه اقتصاد و اشتغال را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام
captcha