ایجاد ۲۵۰۰ فرصت شغلی نیازمند ۳۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری است
کد خبر: 4084138
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶

ایجاد ۲۵۰۰ فرصت شغلی نیازمند ۳۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری است

مدیرکل اداره امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: اجرای 30 طرح اقتصادی با مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در استان اردبیل مبنای کار قرار گرفته و 30 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای اجرای این طرح‌ها مورد نیاز است تا بتوانیم 2 هزار و 500 شغل در استان اردبیل را ایجاد کنیم.

یعثوب نژادمحمد مدیرکل امور اقتصادی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، یعثوب نژادمحمد، مدیرکل اداره امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل، ۱۷ شهریورماه، در جلسه گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر اجرای 30 طرح اقتصادی با مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در استان اردبیل مبنای کار قرار گرفته و 30 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای اجرای این طرح‌ها مورد نیاز است تا بتوانیم 2 هزار و 500 شغل در استان اردبیل را ایجاد کنیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: اجرای این طرح‌ها در بخش‌های مختلف همچون گردشگری، صنایع، معادن و کشاورزی در حال اجرا بوده و در این زمینه مقدمات اولیه برای مکان‌یابی و استعلام در حال اجراست تا بتوانیم با پیگیری‌های به عمل آمده شاهد مشارکت شرکت‌های خارجی برای تکمیل پروژه‌های عمرانی استان باشیم.

نژادمحمد تصریح کرد: تکمیل پروژه‌های عمرانی در استان اردبیل با پیگیری‌های به عمل آمده و مشارکت شرکت‌های خارجی در استان مبنای کار قرار گرفته و اقدامات موثری در این زمینه انجام یافته است که درصدد هستیم با اجرای طرح‌های زیربنایی شاهد حضور فعال شرکت‌های خارجی برای تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی در استان خواهیم بود.

وی اظهار کرد: فعالیت مرکز خدمات سرمایه‌گذاری با هدف احصا و کاهش فرآیندهای زاید صدور محوزها با هدف توسعه فرآیند تولید و اشتغال در دستور کار است و درصدد هستیم صدور مجوزها کاهش یافته و با تسهیل در صدور فرآیندها قوانین مخل کسب و کار را شاهد باشیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل تصریح کرد: توجه به موضوع سرمایه‌گذاری و حذف مقررات زاید با جدیت ادامه دارد و درصدد هستیم با قوت تمام شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری را فراهم کنیم و سرعت پاسخ استعلامات و صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران را افزایش داده و به اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

نژادمحمد ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری خارجی در استان به تعداد سه مورد سرمایه‌گذاری به ارزش 60 میلیون دلار است که درصدد هستیم بستر و شرایط لازم را برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی با هدف توسعه فضای سرمایه‌گذاری محقق کنیم.

در ادامه یاسر عبداللهی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل نیز اظهار کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران باید با رویکرد دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل باشد و در این زمینه با هماهنگی و انسجام دستگاه‌ها باید ایجاد زیرساخت‌ها و بسترهای مناسبی برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران فراهم شود تا بتوانیم زیرساخت‌ها و بسترهای مناسب را برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران فراهم کنند تا فرصت‌های شغلی و کاهش نرخ بیکاری برای رشد اقتصادی فراهم شود.

وی اظهار کرد: تخصیص اعتبار با هدف توسعه زیرساخت‌ها و نیز سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی با پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی از اهم مواردی است که به دنبال آن هستیم و درصدد هستیم به تمامی اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم و امیدواریم بتوانیم با کاهش فرآیندهای زاید اداری در صدور مجوزهای کسب‌ و کار مشکلات و موانع موجود را برطرف کرده و با پایش مستمر طرح‌های اقتصادی مشکلات سرمایه‌گذاران را پیگیری و برطرف کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل افزود: انجام نظارت مستمر بر طرح‌های دارای تسهیلات اشتغال روستایی نیز از اهم مواردی است که با نظارت‌های مستمر و اعطای تسهیلات مبنای کار قرار گرفته و به همین منظور با ارزیابی اهلیت سرمایه‌گذاران و متقاضیان تسهیلات اقدامات لازم در این زمینه انجام می‌یابد.

عبداللهی عابد تصریح کرد: مشخص شدن اهلیت سرمایه‌گذاران برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت جزو اولویت‌های اساسی است و طبق قوانین، تسهیلات به‌صورت چند مرحله‌ای به صاحبان طرح‌های اشتغال‌زا پرداخت می‌شود.

انتهای پیام
captcha