مسجد یورک انگلیس، کاندید جایزه بهترین خدمات به تازه‌مسلمانان
کد خبر: 4096427
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹

مسجد یورک انگلیس، کاندید جایزه بهترین خدمات به تازه‌مسلمانان

مسجد یورک انگلیس، به خاطر ارائه خدمات درخور توجه به تازه‌مسلمانان، کاندید دریافت جایزه سالانه بهترین مساجدجهان شد.

به گزارش ایکنا به نقل از یورک پرس، مسجد و مرکز اسلامی یورک، در تانگ هال، در جوایز سالانه مساجد بریتانیا موسوم به بریتیش بیکن (Britishbeaconmosque) در سال 2022 که هزاران مسجد را در سراسر جهان بررسی می‌کند، نامزد دریافت «بهترین خدمات به تازه‌مسلمانان» شده است.

داوران، نامزدهای نهایی را ارزیابی خواهند کرد و رأی‌گیری عمومی روز شنبه، 26 نوامبر (5 آذر) به پایان می‌رسد و برندگان یکشنبه، 27 نوامبر اعلام می‌شوند.

کرستی، که گروه زنان تازه‌مسلمان را تأسیس کرده است می‌گوید: فکر می‌کنم شگفت‌انگیز است که ما نامزد شده‌ایم، من این گروه را در سال 2019 راه‌اندازی کردم و با وجود شیوع بیماری کرونا، بسیار رشد کرده‌ایم.

او می‌گوید: این موفقیتی بزرگ بود. مسجد یورک بسیار متنوع، باز و پذیرای همگان است و همیشه در تلاش است تا خود را بهبود بخشد، که محیطی را ایجاد کند که در آن احساس راحتی و خود را بخشی از جامعه مسلمان احساس کنید.

وی افزود: بسیار مفتخرم که چیزی که به عنوان یک ایده کوچک برای حمایت از تازه‌مسلمانان شروع شد، به چنان موفقیتی تبدیل شده است که از سوی دست‌اندرکاران این جایزه به رسمیت شناخته شده است. این امر مرهون تلاش سخت همه کسانی است که کمک کرده‌اند و اگر بتوانیم برنده شویم، شگفت‌انگیز خواهد بود.

نوح کوپر که در گروه مردان شرکت می‌کند، گفت: این مسجد از زمانی که به اسلام گرویدم کمک زیادی به من کرده است، همه مشتاق هستند که مسجد را تا حد ممکن حمایت کنند.

وی افزود: این یک مسجد چند فرهنگی است، ما طیفی از میراث‌ها و پیشینه‌های مختلف داریم، و همه آنها به من کمک کردند تا احساس کنم بخشی از یک خانواده جدید هستم. وی افزود: امام جماعت همیشه برای پاسخگویی به سؤالات من در مورد چالش‌های رایج نوکیشان حاضر بود.

انتهای پیام
captcha