شهیدان نزد پروردگارشان شادمان هستند
کد خبر: 4094822
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲

شهیدان نزد پروردگارشان شادمان هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به آیه «وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا» گفت: شهیدان نزد پروردگارشان شادمان هستند.

امام جمعه زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان شامگاه دیروز ۴ آبان ماه در یادواره شهیدان خالقی‌پور و خالقی، با تاکید بر اینکه شهدا نیازی به ما ندارند اما ما نیازمند دعای خیر آن‌ها هستیم، اظهار کرد: مسیر زندگی، هموار نیست و در این مسیر به کمک و یاری شهدا نیازمندیم.

وی با اشاره به اینکه شهدا، اسوه‌های تاریخ جمهوری اسلامی ایران هستند، اظهار کرد: نباید اجازه دهیم که نام و یاد شهدا فراموش شود. آمار شهدا مربوط به امروز نیست چرا که جمعیت استان زنجان امروز بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است اما این شهدا زمانی به شهادت رسیده‌اند که جمعیت استان زنجان بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر بود و این آمار، قابل توجه و دقت است.

وی خطاب به نوجوانان و جوانان با بیان اینکه اگر آینده ایران را سربلند و سرافراز می‌خواهید از هم‌اکنون به فکر ساختن آن باشید، گفت: مدنیت در ایران، ریشه ۸ هزار ساله دارد در حالی که اروپا بیش از ۲ هزار سال برای خود ریشه نیافته است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه یکی از تاکیدات بنده به نوجوانان و جوانان، مطالعه وصایا و خاطرات شهیدان است، گفت: در کنار وصیت‌نامه و خاطرات شهیدان توصیه می‌کنیم شاهنامه که هویت غیرت ایرانی است را نیز مطالعه کنید و با رستم‌های امروز جامعه مقایسه کنید که ۳۵۳۵ پهلوان همیشه جاوید از استان زنجان، تقدیم نظام اسلامی شده که هرگز فراموش نخواهند شد.

وی با اشاره به آیه «وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ...» خاطرنشان کرد: نشاط بالای چنین محافلی، به دلیل حضور معنوی شهیدان است و آنان بشارت می‌دهند که نزد پروردگارشان شادمان هستند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس در حالی که تمام دنیا در یک طرف و جمهوری اسلامی ایران در یک سو بود و با حمایت ۴۷ کشور از عراق، جنگ جهانی سوم اتفاق افتاد و ۲۱۸ هزار شهید که هر کدام دسته گل بودند بر زمین افتادند تا ایران سربلند بماند اما وجبی از خاک کشور به دست بیگانگان نیفتاد و این افتخار را فقط جمهوری اسلامی دارد.

خاتمی با اشاره به فتنه‌هایی که سال‌هاست علیه نظام جمهوری اسلامی شکل می‌گیرد، خاطرنشان کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی اگر کشوری ضعیف و ناتوان بودیم، نیازی به این هجمه‌ها و فتنه‌ها نبود اما این هجمه‌ها نشان می‌دهد که ایران، کشوری قوی است و آن‌ها از ایران قوی می‌ترسند.

انتهای پیام
captcha