ارسال ۲۷۹ اثر به نخستین سوگواره کودکان و نوجوانان حسینی در زنجان
کد خبر: 4094611
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰

ارسال ۲۷۹ اثر به نخستین سوگواره کودکان و نوجوانان حسینی در زنجان

۲۷۹ اثر به دبیرخانه نخستین سوگواره کودکان و نوجوانان حسینی در زنجان ارسال شده است که در مراسم اختتامیه از ۲۵ اثر تجلیل خواهد شد.

سوگواره کودکان و نوجوانان حسینی در زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، به همت موسسه فرهنگی قرآن و عترت منهاج صالحین نور و با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد کانون‌های مساجد استان زنجان، نخستین سوگواره کودکان و نوجوانان حسینی در بخش‌های شعرسرایی، دکلمه‌سرایی، نقاشی، قصه‌گویی، مداحی و عکاسی برگزار می‌شود.

این سوگواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور حسینی با تاکید بر ارزش‌های خاندان عصمت و طهارت(ع)، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با پیام عاشورا، ایجاد فضای رقابتی سالم به منظور کشف و شناسایی استعدادهای برتر در بین کودکان و نوجوانان عاشورایی و تشویق کودکان و نوجوانان برای شناخت فرهنگ عاشورایی اجرا می‌شود.

برای این سوگواره موضوعات ماه محرم، عزاداری، دسته‌های حسینی، پخش احسان، تاسوعا و عاشورای حسینی، تعزیه‌خوانی، روضه‌های خانگی و موضوعات مرتبط با فراخوان پیش‌بینی شده است.

بخش‌های دکلمه‌سرایی، شعر‌سرایی و نقاشی، مداحی ترکی یا فارسی و عکاسی برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و برای بخش‌های دکلمه‌خوانی، نقاشی کودک،مداحی ترکی و قصه‌گویی برای گروه سنی ۶ تا ۱۲ سال پیش‌بینی شده است.

این جشنواره به دلیل استقبال شرکت‌کنندگان تا ‍۶ مهرماه سال‌جاری تمدید شد و در نهایت ۲۷۹ اثر از استان‌ها و شهرهای مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در مراسم اختتامیه که در نیمه اول آبان‌ماه برگزار خواهد شد از ۲۵ اثر برگزیده تجلیل می‌شود.

آثار رسیده از زنجان ۲۰۵ اثر، ایجرود ۶ اثر، سلطانیه سه اثر، طارم هفت اثر، خرمدره و ابهر ۲۳ اثر، خدابنده و زرین‌رود ۱۰ اثر، ماهنشان ۳ اثر، صائین‌قلعه یک اثر، هیدج ۲ اثر، نیک‌پی یک اثر و از شهرهای سایر استان‌ها تهران ۲ اثر، اردبیل چهار اثر، تبریز ۲ اثر، رشت یک اثر و کرج یک اثر بوده است.

انتهای پیام
captcha