لزوم پخش بانگ اذان از تمام ادارات و نقاط شهر اردبیل
کد خبر: 4094139
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳

لزوم پخش بانگ اذان از تمام ادارات و نقاط شهر اردبیل

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل با اشاره به اهمیت اذان و جایگاه آن در دین مبین اسلام، بر پخش بانگ اذان از تمام ادارات و نقاط شهر تاکید کرد.

جلسه ستاد اقامه نماز در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، الله‌شکر عبدی، مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل، دوم آبان‌ماه، در جلسه شورای اقامه نماز شهرستان نیر ضمن تقدیر از اهتمام فرماندار و شورا در تشکیل منظم جلسات و پیگیری موانع اقامه نماز در سطح شهرستان با اشاره به اهمیت اذان و جایگاه آن در دین مبین اسلام، بر پخش بانگ اذان از تمام ادارات و نقاط شهر تاکید کرد.

عبدی با اشاره به هماهنگی بعمل آمده بین آموزش و پرورش و حوزه علمیه در خصوص اجرای طرح امین گفت: باید از ظرفیت روحانیون طرح امین در راستای اجرای برنامه های نمازی در سطح مدارس استفاده و بهره گیری کافی بعمل آید.

وی با اشاره به طرح پیوند خانه، مدرسه و مسجد گفت: آموزش و پرورش با شناسایی و هماهنگی مساجد همجوار مدارس  زمینه حضور دانش آموزان بهمراه اولیا و مدیر و معاونین و آموزگاران  را در مسجد برای اقامه نماز جماعت فراهم نماید.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به موضوع اجلاس سراسری نماز در سالجاری از فرماندار و مدیران ادارات درخواست نمود تا با همکاری آموزش و پرورش پیش اجلاس نماز دانش آموزی را در منطقه نیر برگزار نمایند.

شهرام محمدی فرماندار شهرستان نیر هم در این جلسه ضمن سپاس از تلاش‌های ستاد اقامه نماز گفت: در نظام اسلامی زیر بنای جامعه فرهنگ است، بنابراین در حوزه فرهنگ باید زیاد کار شود و پایه های فرهنگی جامعه را استحکام بخشید.

محمدی با اشاره به این نکته که هدف ما این است که نماز را به رخ بکشیم تا نماز در جامعه تبلور یابد و بدرخشد، افزود: دشمن با برنامه‌ریزی بر روی کودکان و نوجوانان ما در جهت تربیت نسل سکولار و بی‌دین تلاش می‌کند و وظیفه ما در این جبهه بسیار سنگین است و مسئولین و خانواده‌ها، پدران و مادران در این زمینه نقش مهمی بر عهده دارند.

انتهای پیام
captcha