مشاهده حضوری مناطق عملیاتی دفاع مقدس موجب تحول روحی می‌شود
کد خبر: 4093979
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۵

مشاهده حضوری مناطق عملیاتی دفاع مقدس موجب تحول روحی می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، تقویت موزه‌های مقاومت و ایثار و غنی کردن آنها با آثار شهدا را یکی از تاثیر گذارترین اقدامات برای ترویج‌ فرهنگ ایثار و شهادت بیان کرد و گفت: تجربه راهیان نور نشان داده است که مشاهده حضوری مناطق عملیاتی دفاع مقدس موجب تحول عمیق روحی مسافران این مناطق می‌شود.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، اول آبان‌ماه، در جمع اعضای شورای سیاستگذاری کنگره ملی سرداران و ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی گفت: اگر کنگره ها و یادواره های شهدا برگزار نشود، یادی از ایثار و از جان گذشتگی شهدا باقی نمی‌ماند، کما اینکه اگر عزاداری های محرم‌ نبود، قیام امام‌حسین(ع) هم به فراموشی سپرده می شد.

وی افزود: باید ضمن ثبت و ضبط خاطرات و وصیت نامه‌های شهدا، خاطرات یاران شهدا از جمله جانبازان، ایثارگران و آزادگان هم در قالبی زیبا و جذاب تهیه و منتشر شود.

آل‌هاشم، فضای مجازی را یکی از بسترهای مهم برای تاثیرگذاری بر جوانان خواند و تصریح کرد: تهیه و انتشار کتاب ها و مقالات و محتواهای مختلف خوب است، اما تبدیل آن به محتوای جذاب و انتشار آن در رسانه های مختلف از جمله صدا و سیما و فضای مجازی، تاثیرگذاری آن را صدچندان می کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، تقویت موزه های مقاومت و ایثار و غنی کردن آنها با آثار شهدا را یکی از تاثیر گذارترین کارها برای ترویج‌فرهنگ ایثار و شهادت بیان کرد و گفت: تجربه راهیان نور هم نشان داده است که مشاهده حضوری مناطق عملیاتی دفاع مقدس، موجب تحول عمیق روحی مسافران این مناطق می شود و از این‌رو باید راهیان نور مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به تقدیم دو شهید محراب از شهر تبریز، مطرح کردن شهدای محراب در کنار سایر شهدا را هم ضروری برشمرد.

انتهای پیام
captcha