مسئولان حوزه طرح حوزه علمیه آرمانی خواهران را نگارش کنند
کد خبر: 4093485
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲

مسئولان حوزه طرح حوزه علمیه آرمانی خواهران را نگارش کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: مسئولان حوزه علمی خواهران باید طرح حوزه علمیه آرمانی خواهران را نگارش کنند تا توانایی تربیت طلبه خواهر آرمانی را داشته و در نهایت طلاب بر مشکلات اجتماعی جامعه فائق آیند.

آیت الله سیدحسن عاملی امام جمعه اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی، امام جمعه اردبیل، ۲۹ مهرماه، در نشست با کارکنان مدارس علمیه خواهران استان اردبیل اظهار کرد: امروزه دفاع از ساحت عقلانیت امری ضروری بوده و طلاب خواهر باید به صیانت از پیشگاه مقدس دین اهتمام داشته باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با بیان اینکه عمل ناشایست از انسان توفیق انجام عمل پسندیده را از او سلب می‌کند، گفت: در دنیا موجودیت هر چیزی بر اساس تدبیر حکیمانه است پس انسان مجوز ندارد با نادیده گرفتن شرع اسلام دست به هر عملی بزند.

عاملی با بیان اینکه امروزه خواهران طلبه علاوه بر صیانت از پیشگاه مقدس دین، باید از ساحت عقلانیت هم دفاع کنند، افزود: روشنفکران غربی بر اساس باور و اعتقادشان بشریت را به گمراهی و ضلالت وادار کرده و این ذهنیت را در انسان می‌پرورانند که اختیار بدن انسان در خودش بوده و مختار به انجام هر عملی است.

وی با اشاره به اینکه مجامع علمی نقش بزرگی در دنیا دارند، خاطرنشان کرد: مسئولان حوزه علمی خواهران باید طرح حوزه علمیه آرمانی خواهران را نگارش کنند تا توانایی تربیت طلبه خواهر آرمانی را داشته و در نهایت طلاب بر مشکلات اجتماعی جامعه فائق آیند.

مؤسس مدرسه علمیه عالی الزهرای اردبیل اضافه کرد: طلاب خواهر باید نواحی ورود ضربه اجتماعی به جامعه را بررسی کنند و از همه مهمتر، چهره واقعی اسلام و روح کلی حاکم بر شرعیت را به مردم جامعه نشان داده و زمینه پذیرش دین را فراهم کنند.

عاملی اظهار کرد: مسئولیت تبیین هیبت گناه به علم‌آموزان غیر حوزوی و مردم بر عهده طلاب است و باید زیبایی‌های دین مبین اسلام را به مردم بازگو کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بانوان طلبه را به صیانت از رفتارهای اجتماعی توصیه کرد و ادامه داد: داشتن حلم برای طلاب خیلی ضروری است، سعی کنید علم و حلم را همزمان داشته باشید و قدسیت دین را حفظ کنید.

انتهای پیام
captcha