تقویت تالیف اولویت نهاد کتابخانه‌هاست + صوت
کد خبر: 4090780
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
رمضانی با اشاره به آثار کودک و نوجوان:

تقویت تالیف اولویت نهاد کتابخانه‌هاست + صوت

مهدی رمضانی گفت: اولویت نهاد کتابخانه‌ها در خرید کتاب، تقویت تالیف است اما این اولویت باعث نمی‌شود از آثار خوبی که در حوزه ترجمه کودکان و نوجوانان وجود دارد غفلت کنیم.

مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی

به گزارش ایکنا، در هفته کودک نظر مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که مسئولیت تامین کتاب و تجهیز کتابخانه‌های عمومی را برعهده دارد، درباره حمایت از کتاب‌های تالیفی توسط ارشاد که چندی پیش در خبرها عنوان شده بود درباره خرید کتاب‌های کودک و نوجوان جویا شدیم.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد و فضای حاکم در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هم همین است، عنوان کرد: تاکنون در خرید کتاب هم همین رویکرد برقرار بوده است. حتما اولویت نهاد کتابخانه‌ها تقویت تالیف است اما این اولویت باعث نمی‌شود از آثار خوبی که در حوزه ترجمه است، غفلت کنیم.

کد

رمضانی همچنین در پاسخ به اینکه آیا امکان دارد طبق قانون کتابخانه‌های عمومی تحت مدیریت سازمان فرهنگی شهرداری تهران به کتابخانه‌های تحت نظر نهاد کتابخانه‌ها اضافه شود؟ عنوان کرد: کتابخانه‌های عمومی شهرداری تهران که استانداردهای ما را دارد،  همین الان به‌عنوان کتابخانه‌های مشارکتی نهاد کتابخانه‌های عمومی محسوب می‌شوند و از نهاد مجوز گرفتند.

وی افزود: در رابطه با کتابخانه‌های عمومی قانون وجود دارد، متن قانون می‌گوید مدیریت کتابخانه‌های عمومی باید براساس این قانون و ذیل نهاد کتابخانه‌ها باشد. البته کتابخانه‌هایی هم که استثنا هستند، ازجمله کتابخانه آستان قدس رضوی، کتابخانه حرم حضرت معصومه(س)، کتابخانه آیت‌الله مرعشی، کتابخانه شاهچراغ و... در مجموع هفت کتابخانه عمومی در قانون استثناء ذکر شده است.

کد

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی ادامه داد: در همان قانون اشاره شده که کتابخانه‌های تخصصی شرایط خودش را دارد اما جایی که کتابخانه عمومی هست، مطابق قانون باید از نهاد کتابخانه‌ها مجوز بگیرد یا ذیل نهاد فعالیت کند. اینکه ما به سمت قانونگرایی حرکت کنیم، حتما اولویت ماست اما اینکه برخی دستگاه‌ها رعایت و برخی دیگر رعایت نمی‌کنند یا نمی‌خواهند رعایت کنند، باید پاسخگوی رفتار خودشان باشند.  

انتهای پیام
captcha