تربیت قرآنی دانش‌آموزان عامل مصونیت جامعه است
کد خبر: 4090349
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸

تربیت قرآنی دانش‌آموزان عامل مصونیت جامعه است

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل تربیت قرآنی دانش آموزان را عامل مصونیت جامعه برشمرد و گفت: اولویت بخشی به تربیت دینی منطبق با آموزه‌های قرآنی باید توسط متولیان امور قرآنی مورد توجه باشد.

قاسم جعفرزاده تبلیغات اسلامی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم جعفرزاده، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، ۱۶ مهرماه، در جلسه مشترک با مدیر عامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآن و عترت کشور در اردبیل با تاکید بر ضرورت ارائه برنامه جامع در تدوین نظام باورهای دینی مبتنی بر قرآن در جامعه اظهار کرد: همگان بر این امر باور داریم که فرهنگ جامعه متأثر از آموزش‌های ارائه شده در مراکز آموزشی و مدارس است لذا نوع تعلیم و تربیت دانش آموزان و دانشجویان در ارتقای فرهنگ دینی جامعه تأثیر بسزایی دارد.

وی تاکید کرد: قرآن باید از کتاب دینی به کتاب معرفتی در بین مردم تبدیل شود و کاستی‌هایی که در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه بر محور فعالیت‌های معرفتی صورت گرفته جبران شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل افزود: امروزه در دروس دانشگاه اقناعی که باید با زبان فطرت انجام شود به درستی صورت نگرفته و مبانی عقلانی درستی تبیین نشده لذا شاهد رفتارهای متناقض با فرهنگی دینی در بین جوانان هستیم و این امر نیاز به بازنگری در نوع آموزش‌ها است و باید با برنامه ریزی مدون در معرفت افزایی و ارتقای بصیرت این قشر از جامعه تلاش کرد.

جعفرزاده تاکید بر اینکه تعالیم درس‌های قرآنی در تربیت دینی دانش آموزان نقش سازنده‌ای دارد افزود: بایستی به آموزش‌های قرآنی در خانه و مدرسه نگاه ویژه‌ای شود که در این خصوص باید با ایجاد رابطه بین مدرسه و مسجد محل، گام‌های شایسته و مهمی برداشته شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، با اشاره به اینکه فضای حاکم بر مدارس در حد روخوانی و روانخوانی قرآن است، لذا توجه به برنامه‌های معرفتی و تبیین سبک زندگی قرآنی در مدارس برای نوجوانان و جوانان ضروری است.

انتهای پیام
captcha