آمادگی‌ لازم را برای احیای موقوفه ملاهادی اردبیل داریم
کد خبر: 4089773
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱

آمادگی‌ لازم را برای احیای موقوفه ملاهادی اردبیل داریم

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اشاره به اینکه برای احیای موقوفه ملاهادی آمادگی‌ لازم وجود دارد، گفت: درصدد هستیم تعیین تکلیف موقوفات را با همکاری دستگاه‌های مختلف انجام دهیم.

مهدی ستوده مدیرکل اوقاف اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ستوده، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، ۱۲ مهرماه، در بازدید از برخی موقوفه‌های اردبیل اظهار کرد: توسعه فرهنگ ایثار و گذشت و نیز تعیین تکلیف موقوفات با همکاری دستگاه‌های مختلف اولویت مهم و ضروری است که در این زمینه برنامه‌ریزی‌های خود را برای تحقق اهداف مورد نظر در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به این که برای احیای موقوفه ملاهادی آمادگی‌های لازم وجود دارد گفت: درصدد هستیم تعیین تکلیف موقوفات را با همکاری دستگاه‌های مختلف انجام دهیم و یکی از نمونه‌های بارز در این زمینه تعیین تکلیف موقوفه باتمان قلنچ اردبیل است تا به نیت واقف در احداث بیمارستان اقدامات لازم انجام یابد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل تصریح کرد: تنوع خدمات اوقاف در حوزه‌های مختلف نیز در حال حاضر به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است و در این زمینه درصدد هستیم فعالیت‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی را در استان توسعه بخشیم و به تمامی اهداف خود برای کمک به دانش‌آموزان دست یابیم.

ستوده تصریح کرد: اوقاف در حوزه‌های مختلف دارای تنوع‌های مختلف است که در این زمینه رویکرد فناورانه توسعه فعالیت‌های اقتصادی و اشتغال‌زا در دستور کار قرار گرفته و در کنار آن اجرای طرح شمیم خدمت و شمیم حسینی با هدف کمک به دانش‌آموزان در دستور کار قرار گرفته و امید می‌رود اقدامات به عمل آمده در این زمینه مورد توجه باشد.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه وقف با هدف نشان دادن فعالیت‌های تاثیرگذار است که در این زمینه در نظر داریم تا با ارائه دستاوردهای این حوزه در آبادانی و ارتقای سطح فرهنگی و خدمات رفاهی را در استان مشاهده کنیم.

ستوده اظهار کرد: در سال‌های اخیر نگاه‌های توسعه‌ای و تحول‌افزا در استان اردبیل وجود دارد که در این زمینه درصدد هستیم تنوع خدمات را ارتقا داده و نقص‌های لازم را برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: عمده وقف‌ها در حال حاضر مذهبی و معنوی است و باید وقف‌های جدید با کارکردهای نو محقق شود تا بتوانیم به سمت وقف‌های جدید ورود پیدا کرده که آماده‌سازی تجهیزات آموزشی برای مدارس روستایی نیاز ضروری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل ادامه داد: عدم تعیین تکلیف موقوفات در شهرهای مختلف استان که در این زمینه به دنبال اجرای امینانه نیت واقفان هستیم تا نسبت به تعیین تکلیف موقوفات استان اردبیل اقدامات لازم انجام یابد.

انتهای پیام
captcha