مدیران مدارس با بهره‌مندی از ظرفیت معلمان به آگاه‌سازی دانش‌آموزان اقدام کنند
کد خبر: 4091310
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶

مدیران مدارس با بهره‌مندی از ظرفیت معلمان به آگاه‌سازی دانش‌آموزان اقدام کنند

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اردبیل گفت‌: مدیران مدارس با بهره‌مندی از ظرفیت معلمان به تبیین و آگاه‌سازی دانش‌آموزان اقدام کنند.

کلام الله صفری مدیرکل آموزش و پرورش اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، کلام‌اله صفری، مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اردبیل، ۲۰ مهرماه، در جلسه با مدیران مدارس اردبیل اظهار کرد: نباید اجازه دهیم دشمن آرامش بزرگترین نهاد فرهنگی کشور را بر هم بزند، مدیران مدارس وظیفه خطیری را بر عهده دارند و باید با بهره‌مندی از ظرفیت معلمان به تبیین و آگاه‌سازی دانش‌آموزان اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان امانت‌های الهی هستند، تصریح کرد: معلمان می‌توانند با زبان علمی خود برنامه‌های آموزش و پرورش را برای دانش‌آموزان تبیین کنند و تاثیر بسزایی در شرایط فعلی داشته باشند.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اردبیل از مراسم آغازین مدارس به‌عنوان بزرگترین برنامه تربیتی یاد کرد، گفت: می‌توان به‌صورت غیر مستقیم و با استفاده از مطالب آموزنده دینی دانش آموزان را امر به معروف و نهی از منکر کرد.

صفری از مدیران مدارس خواست تا بر اساس ظرفیت موجود مدارس و بر مبنای سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش، برنامه یکساله برای مدارس تدوین و عملیاتی کنند.

وی با تاکید بر جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل گفت: مدرسه به‌عنوان کانون محله می‌تواند با استفاده از ظرفیت محلات در جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل گام‌های بلندی بردارد.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان‌ اردبیل افزود: اجرای طرح‌های مینی‌بوس، مدارس شبانه‌روزی و روستا مرکزی می‌تواند در کاهش کلاس‌های چند پایه کارساز باشد.

انتهای پیام
captcha