543 میلیارد تومان اعتبار در استان اردبیل توزیع شده است
کد خبر: 4086859
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴

543 میلیارد تومان اعتبار در استان اردبیل توزیع شده است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: انتظار می‌رود مدیران و مسئولان نسبت به جذب صد درصدی منابع نقدی و اسناد خزانه 1400 اقدام کنند که در همین راستا 543 میلیارد تومان بودجه با ضرایب 17 گانه در استان توزیع شده است.

داود شایقی رئیس برنامه و بودجه اردبیلداود شایقی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل اظهار کرد: با توجه به این که آخرین مهلت جذب اعتبارات تا آخر این ماه در نظر گرفته شده است بنابراین انتظار می‌رود مدیران و مسئولان نسبت به جذب صد درصدی منابع نقدی و اسناد خزانه 1400 اقدام کنند که در همین راستا 543 میلیارد تومان بودجه با ضرایب 17 گانه در استان توزیع شده است.

وی بیان کرد: فرصت جذب اعتبارات به آخر شهریورماه انتقال یافته و در این زمینه باید تمام تلاش خود را به کارگیریم تا ریالی از اعتبارات استان به خزانه کشوری برگردد و در این زمینه در طول هفته آینده انتظار می‌رود صد درصد جذب اعتبارات در طول یک هفته انجام شود و بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: نباید ریالی از اعتبارات استان به خزانه کشوری برگردد که به همین منظور جلسات شورای برنامه‌ریزی در استان اردبیل به صورت متعدد برگزار شده و توزیع 543 میلیارد تومان اعتبار با ضرایب مشخص در 12 شهرستان استان آغاز شده است.

شایقی اظهار کرد: 16 شاخص به ویژه محرومیت در توزیع اعتبارات مد نظر قرار گرفته که در این زمینه به عنوان یک اولویت اساسی و مهم تکمیل پروژه‌های پیشران، نیمه‌تمام و دانش‌بنیان در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: دولت باید در تخصیص اعتبارات و توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و زیرساختی به صورت جدی عمل کند و نسبت به توسعه مسائل فرهنگی و اجتماعی گام‌های اساسی بردارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: تدوین سند آمایش استان اردبیل تا سال 1424 برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای را محقق می‌کند که در این زمینه فرمانداران باید از نظرات کارشناسی استفاده کرده و از فرصت‌های به وجود آمده در جذب اعتبارات ملی بهره‌مندی بیشتری را محقق کند.

شایقی اظهار کرد: اختصاص 80 درصد اعتبارات به پروژه‌های نیمه‌تمام انجام یافته و از فرصت کاری برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها استفاده می‌شود و 20 درصد مابقی نیز مربوط به تعمیرات و تجهیزات است و امید می‌رود با اقدامات به عمل آمده رشد 8 درصدی اقتصاد را در استان شاهد باشیم و با تدوین برنامه‌های توسعه اجرای طرح‌های مهم و پیشران اقتصادی را در استان شاهد باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: اعتبارات خوبی برای توسعه بزرگراه‌ها در استان انجام یافته است، به طوری که 200 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه چهار خطه‌های استان 750 میلیارد تومان عملکرد را در این حوزه شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha