80 درصد اعتبارات صرف تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام اردبیل می‌شود
کد خبر: 4087564
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲

80 درصد اعتبارات صرف تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام اردبیل می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: 80 درصد اعتبارات صرف تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام استان می‌شود به طوری که توزیع اعتبارات در استان اردبیل آغاز شده و 5 هزار و 430 میلیارد اعتبار استانی با شاخص‌های 17گانه توزیع می‌شود.

داود شایقی رئیس برنامه و بودجه اردبیلداود شایقی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر 80 درصد اعتبارات صرف تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام استان می‌شود به طوری که توزیع اعتبارات در استان اردبیل آغاز شده و 5 هزار و 430 میلیارد اعتبار استانی با شاخص‌های 17گانه توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: امید داریم تا پایان سال مالی آینده عملکرد خوبی را در تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام شاهد باشیم که این موضوع به عنواو اولویت اساسی و مهم است و در این زمینه با توجه به این که ریالی از اعتبارات استان برگشت نمی‌خورد در آخرین روزهای مالی سال گذشته اهتمام خود را به کار می‌گیریم تا ریالی از اعتبارات استان به خزانه بازنگردد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل تصریح کرد: سعی در توزیع بودجه 1400 به گونه‌ای تنظیم شده تا منابع نقدی و اسناد خزانه به صورت صد درصد جذب شده و شاهد جذب و تخصیص اعتبارات در آینده‌ای نزدیک باشیم و در این زمینه فرمانداری‌ها باید براساس سیاست‌گذاری حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را رقم بزنند.

شایقی تصریح کرد: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین و تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی و حوزه‌های مختلف همچون راه، آب و عمران روستایی با توزیع اعتبارات در حال انجام است که در این زمینه منابع شهرستان‌ها باید براساس سند آمایش استانی توزیع شود که در افق 1424 در ابعاد مختلف مد نظر قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: از فرمانداران انتظار داریم نسبت به جذب اعتبارات ملی از ردیف‌های مختلف اقدام کنند و با توجه به این که 60 درصد مبادله موافقت‌نامه در قالب بودجه 1401 در استان انجام شده تا هفته اول مهرماه 40 درصد مابقی مبادله موافقتنامه نیز انجام می‌شود که در این زمینه تمهیدات لازم به عمل آمده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل تصریح کرد: توزیع اعتبارات بر عهده فرمانداری‌ها قرار داده شده و برای تحقق رشد هشت درصدی اقتصاد کشور و استان اردبیل از ظرفیت این صندوق و سرمایه‌گذاری‌های کلان استفاده می‌شود.

انتهای پیام
captcha