ازدحام اتباع غیرایرانی در مرز شلمچه/ مقامات عراق همکاری کنند
کد خبر: 4085024
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
سردار سلامی خبر داد

ازدحام اتباع غیرایرانی در مرز شلمچه/ مقامات عراق همکاری کنند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به ازدحام اتباع غیرایرانی در مرز شلمچه گفت: از مقامات عراقی درخواست داریم در ایام اربعین، امکان ورود اتباع غیرایرانی را برای زیارت فراهم کنند.

سردار سلامیبه گزارش ایکنا از خوزستان، سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز، ۲۱ شهریورماه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه، گفت: مرز چذابه خوشبختانه مشکل خاصی ندارد و رفت‌وآمد و تردد زوار در این مرز روان است و خدمات لازم به زائران ارائه می‌شود.

وی افزود: جریان عبور زائران به داخل خاک عراق و بالعکس بدون هیچ مشکلی در مرز چذابه در حال انجام است و خوشبختانه همه چیز تنظیم است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن تشکر از مقامات و مردم عراق برای میزبانی مناسب از زائران در ایام اربعین، گفت: متأسفانه به دلیل ممنوعیت ایجاد شده برای عبور زائران غیر ایرانی به درون خاک عراق در مرز شلمچه شاهد ازدحام اتباع خارجی به ویژه اتباع کشور افغانستان هستیم.

سلامی ادامه داد: از مقامات عراقی درخواست داریم در ایام اربعین، امکان ورود اتباع غیر ایرانی را برای زیارت فراهم کنند، زیرا در مرز شلمچه ازدحام به وجود آمده است. اگر همکاری طرف عراقی را در این زمینه داشته باشیم مشکل ازدحام اتباع خارجی در مرز شلمچه نیز حل خواهد شد.

وی افزود: از اتباع افغان درخواست داریم به سمت مرزها نیایند، زیرا امکان تردد برای آن‌ها وجود ندارد، هوا نیز در مرز شلمچه گرم است و امکان گرمازدگی و دیگر بیماری‌ها نیز وجود دارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: همه مقامات و دستگاه‌های استان خوزستان بیشترین تلاش خود را به کار بسته‌اند تا زائرانی که در مرزهای خوزستان حضور دارند شرایط مناسبی داشته باشند. امیدواریم مشکلات جزئی که در مرز شلمچه وجود دارد، حل شود و زائران بتوانند روان وارد خاک عراق شوند.

سلامی در پایان در خصوص آخرین وضعیت دیگر مرزهای کشور برای تردد زوار اربعین حسینی گفت: در دیگر مرزهای کشور نیز مشکل خاصی برای تردد زوار وجود ندارد و جریان تردد روان است.

انتهای پیام
captcha