بحث سلامت و اسکان زائران نگران‌کننده است
کد خبر: 4084732
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸

بحث سلامت و اسکان زائران نگران‌کننده است

استاندار سمنان با بیان اینکه بحث سلامت و اسکان زائران نگران‌کننده است، گفت: در زمینه تغذیه و ایاب و ذهاب زائران در کشور عراق، نگرانی‌هایی وجود دارد که باید مدیریت شود.

زائران اربعین از حرکت به سمت مرزهای عراق خودداری کنند

به گزارش ایکنا از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان، امروز، 20 شهریور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مرزهای کشورمان با ازدحام جمعیتی بالایی روبرو شده است، گفت: مردم استان سمنان همچنان به سمت مرزهای کشور با عراق حرکت نکنند تا عادی شدن شرایط و مدیریت وضعیت ازدحام بتوانیم مجدداً بازگشایی مرزها را اعلام کنیم.

وی ادامه داد: زیرساخت‌ها تا مرزهای کشورمان به خوبی وجود دارد اما آن سوی مرز ناهماهنگی‌هایی صورت گرفته که زائران اربعین سرگردان شده‌اند.

هاشمی با بیان اینکه در خارج از مرز بحث سلامت و اسکان زائران نگران‌کننده است یادآور شد: در زمینه تغذیه و ایاب و ذهاب زائران در کشور عراق، نگرانی‌هایی وجود دارد که باید مدیریت شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه فعلاً به صورت زمینی امکان تردد به سمت مرزها نیست، اظهار کرد: از مردم استان می‌خواهیم فعلاً به سمت مرزهای زمینی حرکت نکنند زیر ابتدا کسانی که در مرزها هستند، مدیریت می‌شود و سپس تصمیم دیگری برای زائران گرفته خواهد شد.

هاشمی درباره شرایط درون استان سمنان و با بیان اینکه دو موج شامل برگشت زائران اربعین و همچنین زائران رضوی در ۲۸ صفر را در پیش داریم، یادآور شد: مسئولان استانی در بحث مدیریت جاده‌ها، اسکان مسافران و زائران باید برنامه‌ریزی درستی داشته باشند تا دچار مسائل ترافیکی و مشکلاتی از این دست نشویم.

وی از برگزاری همایش جاماندگان اربعین حسینی در استان خبر داد و افزود: مسائل ترافیکی، امنیتی و موکب‌هایی که باید در مسیر باشد، نیازمند ورود فرمانداران شهرستان‌ها و بسیج امکانات است تا بتوانیم به خوبی این مراسم را برگزار کنیم و تأکید شده که حتماً باید کمبودهای موکب‌هایی که در ایام اربعین چه در درون و چه خارج استان هستند، تأمین شود.

انتهای پیام
captcha