چگونه نذری‌های خود را در پیاده‌روی جاماندگان اربعین توزیع کنیم
کد خبر: 4084578
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
علیرضا فاطمیان‌پور تشریح کرد؛

چگونه نذری‌های خود را در پیاده‌روی جاماندگان اربعین توزیع کنیم

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری پویش نذر اربعین خبر داد و گفت: افرادی که می‌خواهند در پیاده‌روی جاماندگان اربعین نذری توزیع کنند با شماره تلفن 1837 و پایگاه اطلاع رسانی http://nazr.farhangsara.ir ارتباط برقرار کنند.

چگونه نذری‌های خود را مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین توزیع کنیم

علیرضا فاطمیان‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برگزاری راهپیمایی جاماندگان و عزاداران اربعین حسینی با عنوان لشکر حسین در شهر تهران که روز ۲۶ شهریورماه ساعت هفت از میدان آیینی امام حسین علیه‌السلام آغاز و تا مرقد مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) انجام می‌شود، گفت: برای این مراسم تعدادی پویش طراحی کرده بودیم که یکی از این پویش‌ها نذر اربعین است.

وی تشریح کرد: این نذر دو بخش داشت که یک بخش آن پنج شنبه هفته گذشته با هدف تولید 30 هزار عروسک و دست‌سازه برای کودکانی که در مراسم جاماندگان اربعین تهران شرکت می‌کنند، برگزار شد. این دست‌سازه‌ها با حضور علاقه‌مندان تولید شد که البته بخشی از این ظرفیت هنوز باقی مانده است و بقیه عروسک‌ها طی هفته جاری با حضور کانون‌های مردمی تولید‌ خواهد شد.

چگونه نذری‌های خود را مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین توزیع کنیم

فاطمیان‌پور در مورد بخش دوم این پویش گفت: از بانوان علاقه‏‏‏‏‏‏‏‏‏‌مند دعوت شده است تا نذری‌های خود (مانند لقمه، کیک و...) برای این مراسم را روزهای جمعه ۲۵ و شنبه ۲۶ شهریور تحویل یکی از موکب‌های مشخص شده دهند. خانم‌هایی که علاقه‌مند به تهیه و توزیع غذا و نذری در مراسم جاماندگان اربعین هستند، این سؤال را داشتند که کجا و چگونه این نذورات را به دست جاماندگان اربعین برسانند که ما شماره تلفن 1837 و سایت http://nazr.farhangsara.ir را برای اطلاع رسانی و برقراری ارتباط بین محل‌های توزیع نذری و بانوانی که علاقه‌مند به تهیه و توزیع نذری هستند، اعلام کرده‌ایم.

وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند با سایت و شماره اعلام شده تماس گرفته و میزان و نوع نذری خود را اعلام کنند تا به 14 نقطه‌ای که نذورات در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین توزیع خواهدشد، متصل و نذری خود را توزیع کنند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به علاقه‌مندان توزیع نذری توصیه کرد با توجه به اینکه این نذری‌ها عموماً یک روز قبل‌تر طبخ می‌شود، به گونه‌ای این نذورات را نگهداری کنند که سلامت نذورات حفظ شود و افزود: البته کارشناسان ما به مردم توصیه‌های لازم را ارائه می‌کنند.

چگونه نذری‌های خود را مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین توزیع کنیم

انتهای پیام
captcha