خدمت‌ به زائران مرزهای شرقی در موکب امامزاده اسماعیل(ع) فسا
کد خبر: 4084479
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱

خدمت‌ به زائران مرزهای شرقی در موکب امامزاده اسماعیل(ع) فسا

موکب آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) شهرستان فسا استان فارس به منظور خدمت‌رسانی و پذیرایی از زائران اربعین کشورهای پاکستان و هند و شرق کشورمان برپا شده است.

موکب امامزاده اسماعیل(ع) فسامهدی میری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فسا، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از فعالیت موکب آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) این شهرستان به منظور خدمت‌‍رسانی به زائران اربعین خبر داد و گفت: در این موکب از زائران اربعین کشورهای همسایه نظیر پاکستان و هندوستان پذیرایی به عمل می‌آید.

وی افزود: این موکب به صورت روزانه پذیرای دو هزار نفر از زائران اربعین کشورهای آسیایی و همچنین استان‌های شرقی کشورمان است که این مسیر عزیمت آنان به سمت مرز شلمچه خواهد بود.

میری با تصریح اینکه موکب مذکور به صورت 24 ساعته فعالیت می‌کند، گفت: خدمات این موکب شامل اسکان و پذیرایی سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام و همچنین حمام و سرویس‌های بهداشتی است.

رئیس اداره اوقاف فسا همچنین از استقرار مرکز بهداشت سیار و هلال احمر در جوار این موکب خبر داد و گفت: در صورتی که زائران نیاز به مراقبت‌های درمانی و سلامت داشته باشند در این موکب از این خدمات بهره‌مند خواهند شد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه زائرانی که از مرزهای شرقی کشور و یا استان‌های شرقی برای زیارت کربلا باید به سمت مرز شلمچه حرکت کنند، می‌توانند از امکاناتی که در موکب امامزاده اسماعیل(ع) فسا برای آنان تدارک دیده شده است، بهره‌مند شوند.

میری با بیان اینکه با توجه به ظرفیت زائران و حسینیه این امامزاده، روزانه امکان اسکان یک هزار و 300 نفر در این موکب میسر است، گفت: روزانه بیش از 2 هزار پرس غذای گرم در سه وعده توزیع می‌شود و همچنین 2 هزار میان وعده‌ هم در این موکب میان زائران توزیع می‌شود.

رئیس اداره اوقاف فسا در پایان گفت: این موکب تا سه روز بعد از اربعین حسینی دائر خواهد بود تا بتواند از زائران اربعینی که در حال بازگشت به شهر و کشور خود هستند، پذیرایی کند.

انتهای پیام
captcha