جاماندگان اربعین در حرم شاهچراغ(ع) گردهم می‌آیند
کد خبر: 4084426
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹

جاماندگان اربعین در حرم شاهچراغ(ع) گردهم می‌آیند

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی فارس از برگزاری مراسم عزاداری و تجمع جاماندگان در روز اربعین حسینی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) خبر داد.

رضا محمدیان، رئیس شورای هیئات مذهبی فارسرضا محمدیان، رئیس شورای هیئات مذهبی فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از برگزاری مراسم عزاداری و تجمع هیئات مذهبی در روز اربعین حسینی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) خبر داد و گفت: این مراسم صبح روز اربعین حسینی برگزار خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه مراسم مذکور با حضور گسترده اقشار مختلف مردم عزادار حسینی و همچنین مسئولان برگزار خواهد شد، افزود: البته برخی از هیئات مذهبی نیز در روز اربعین مسافتی را همراه با عزاداری و سینه‌زنی تا حرم مطهر شاهچراغ(ع) طی می‌کنند.

محمدیان بیان کرد: مراسم سوگواری ویژه اربعین به همت 7 هزار هیئت مذهبی در سه الی 4 شب آخر منتهی به اربعین به صورت گسترده در تمام نقاط استان فارس برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، سومین حرم اهل بیت(ع) و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز یادآور شد: به طور کلی هیئات مذهبی فارس برنامه‌های مفصلی هر ساله برای دو دهه آخر صفر برگزار می‌کنند که همگی در راستای بزرگداشت اربعین حسینی و همچنین 28 صفر، سالروز رحلت حضرت ختمی مرتبت(ص) هستند.

وی در پایان تأکید کرد: در روز اربعین حسینی مراسم‌ سوگواری به صورت محله‌ای با محوریت مساجد یا بقاع متبرکه در تمام نقاط استان برگزار می‌شود اما محوریت این مراسم در شیراز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) خواهد بود.

انتهای پیام
captcha